باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد:

مدیران محتاج ۴۵۵۰۰ تومان، نظام هدفمندی را بهم زدند! / گردونه یارانه سال ۹۷ برای ثروتمندان می‌چرخد؟

طبق آمار منتشر شده از سوی، رییس کل دیوان محاسبات کشور، یک سوم از مدیران با حقوق بالای ۴ میلیون تومان یارانه دریافت می‌کنند، بنابراین ضرورت حذف آنان در کنار ثروتمندان، بیش از پیش احساس می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طرح هدفمندی یارانه ها را می توان یکی از بزرگ ترین و چالش برانگیزترین طرح های اقتصادی کشور در طول چهار دهه گذشته قلمداد کرد.

طرحی با اهداف از پیش تعیین شده، بسیار اساسی و قابل توجه که متاسفانه به دلیل اجرای غلط و ناصحیح ، اهداف مورد نظر و مقرر برای آن به نحو شایسته ای حاصل نشد. یکی از نقیصه هایی که در اجرای این طرح مشاهده می شود به عدم اجرای دقیق و جدی قطع و حذف یارانه ثروتمندان معطوف می شود.

اگرچه در طول سنوات گذشته تعدادی از یارانه بگیران از گردونه دریافت مبلغ 45 هزار و 500 تومان در ماه حذف شده اند، اما همچنان مسیر پرفراز و نشیبی برای قطع یارانه ثروتمندان احساس می شود. با عنایت به ارائه بودجه سال 97 ، به مجلس شواهد نشان می دهد، دولت جدی تر از گذشته در صدد حصول این امر برآمده است.

در این میان برخی همچنان تردیدهایی نسبت به تحقق آن فوق دارند و معتقدند اصلی ترین مقطع برای اجرایی شدن این امر خطیر به همان گام آخر که به حذف یارانه ثروتمندان باز می‌گردد؛ معطوف می شود. مقطعی که جسارت بسیاری را می‌طلبد و بدون تردید می‌تواند تا حدودی باعث کاهش محبوبیت دولت شود و شاید به اعتراض افراد و گروه‎های حذف شده نیز بیانجامد. اما مصالح و منافع ملی کشور تردید ناپذیر است و قابل معامله با هیچ مؤلفه ای نخواهد بود ، بنابراین باید به چنین حذفی اقدام شود.

هرگونه تردید در این خصوص، اشتباهی استراتژیک خواهد بود و تا همین جای کار نیز به تعویق افتادن این امر منطقی نیست. قصه پر غصه یارانه بگیران ثروتمند طی روزهای گذشته تلخ تر از گذشته بروز پیدا کرده است.

روی سخن به آماری است که عادل آذر، رییس دیوان محاسبات کشور داده و در پی این اظهارات به دریافت یارانه از سوی یک سوم مدیران کشور اشاره کرده است.

وی در این خصوص به رسانه ها گفت: یکی از تکالیف اصلی قانون بودجه در سال 95،(تبصره 14 ) براین امر تاکید داشت که دهک های بالای درآمدی جامعه (که بیش از 35 میلیون نفر تخمین زده می شوند) شناسایی و نسبت به قطع یارانه آنها اقدام شود.

آنچنان که این مقام مسوول عنوان داشته، مکاتباتی با دفتر رییس جمهور، معاون اول رییس جمهور، رییس برنامه و بودجه کشور صورت گرفته تا پیرو آن،گزارش تعداد افرادی که از گردونه دریافت یارانه حذف شده اند؛ به دیوان محاسبات اعلام شود که در ظاهر تا زمان انجام مصاحبه مذکور، این گزارش ارائه نشده است.

آذر در ادامه می افزاید: برآورد می شود مدیران دولتی که درآمد ماهیانه آنها بالای چهار میلیون تومان است، نزدیک به یک سوم است که بر اساس قانون باید افراد و مدیران مذکور از دریافت یارانه انصراف دهند؛ در غیر اینصورت مکلف هستند دو برابر رقم و میزان دریافت شده را عودت دهند.

سامانه ای که از دسترس خارج است

در این میان، خارج بودن سامانه از دسترس نیز مزید برعلت شده تا فرآیند حذف یارانه بگیران به تعویق بیفتد. 

آذر با اشاره به مطلب فوق، عنوان کرد: هم اکنون سامانه رفاهی خارج از دسترس است و مراجعه کنندگان قادر به ثبت انصراف خود از دریافت یارانه نیستند.

آنچنان که این مقام مسوول مطرح کرده در این خصوص به وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تذکر داده شده که نسبت به مفتوح کردن سامانه مذکور، اقدامات لازم عملیاتی شود تا لااقل افرادی که تاکنون شناسایی شده اند، از گردونه دریافت یارانه حذف شوند.

محمد اسماعیلی،کارشناس مسائل اقتصادی،در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی، با اشاره به اظهارات رییس دیوان محاسبات در ارتباط با در دسترس نبودن سامانه مرتبط با حذف یارانه ها و انصراف از دریافت آن، اظهار کرد: متاسفانه موضوع سامانه ها و ازدسترس خارج شدن آن یا در دسترس نبودن آن، حدیث مفصلی است که به طور مداوم تجربه شده و باید یکبار برای همیشه در این خصوص چاره اندیشی شود.

وی افزود: پیش از این نیز شاهد بوده ایم برخی سامانه های تعریف شده در ارتباط با موضوعات دیگر از دسترس خارج شده و موجب گلایه و انتقاد جامعه هدف خود را فراهم کرده است.

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: در شرایطی که در طول سالیان گذشته از سوی صاحب نظران، محققان و پژوهشگران اقتصادی و حتی مجلس به ضرورت حذف یارانه افراد ثروتمند تاکید شده، در دسترس نبودن این سامانه ، هیچ توجیهی ندارد و این شک و گمان را ایجاد می‌کند که عزم دستگاه های ذی‌ربط و مسوول در این خصوص جدی نیست.

وی افزود: ملاحظه های فعلی اقتصادی کشور ایجاب می‌کند که این سامانه در اسرع وقت و با فوریت زمانی در دسترس قرار گیرد تا روند حذف یارانه افرادی که در دهک های بالای جامعه قرار می‌گیرند، بدون مانع انجام پذیرد.

اسماعیلی تصریح کرد: اگرچه از زمان ارائه لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس سخنانی از تقویت احتمال حذف افراد ثروتمند از دایره دریافت کنندگان یارانه به گوش می رسد، اما با عنایت به تجارب گذشته، همچنان بیم عدم حصول این امر خطیر وجود دارد و تا زمانیکه اقدام مذکور بصورت جدی و قاطعانه عملیاتی نشود، هرگونه احتمالی دور از ذهن نخواهد بود.

این کارشناس اقتصادی در ارتباط با علت بدبینی و تردید خود در خصوص عدم اجرای قطع یارانه افراد ثروتمند گفت: طبق گزارش های موجود، مجلس در قانون بودجه سال 95، دولت را مکلف کرده تا  یارانه افرادی را که دریافتی سالانه آنها بیش از 35 میلیون تومان است،  حذف کند.

وی افزود: مجلس برای محکم کاری در این خصوص، یارانه پولدارها در (بند ب، تبصره 14) قانون بودجه مذکور را نیز تصویب کرد تا به موجب آن از ابتدای تیر سال گذشته دریافت یارانه از سوی پولدارها به مثابه تصرف در اموال عمومی و جرم محسوب شود، اما دولت با ارسال اصلاحیه ای به مجلس شورای اسلامی،خواستار حذف بند( ب) در ارتباط با الزام قطع یارانه افراد و گروه های پولدار شد و با چنین اوصافی در عمل این قانون ملغی شد.

وی افزود: در یارانه بودجه سال 96 نیز هیچگونه بند و تبصره ای در ارتباط با حذف یارانه پردرآمدها درج نگردید، اما مجلس با اصلاح لایحه بودجه اشاره شده، سقف اعتباری پرداخت یارانه را 33 هزار و 500 میلیارد تومان تعیین کرد که به نوعی موید ضرورت حذف حداقل 15 میلیون نفر از دایره دریافت کنندگان یارانه بود.

اسماعیلی گفت: مطابق قانون بودجه امسال از کل منابع هدفمندی یارانه‌ها که حدود 48 هزار میلیارد تومان برآورد می شود، علاوه بر اعتبار 33 هزار و 500 میلیارد تومانی که به آن اشاره شد، دولت مکلف است، 4 هزار میلیارد تومان را برای افرایش مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اختصاص دهد و برای طرح تحول سلامت، واکسن فلج اطفال، توسعه مراکز فوریت های اجتماعی، حمایت از تولید و اشتغال و مسکن جوانان، توسعه پالایشگاه ها و...نیز اعتبارات تعیین شده را اختصاص دهد. بنابراین عملکرد نیمه اول سال نشان می دهد؛ به دلیل عدم حذف یارانه پولدارها، اعتبارات ذکر شده به نحو مطلوبی تامین نشده که در صورت حذف یارانه افراد پردرآمد باید توفیقات هر چه بیشتری در تامین اعتبارات بخش های مذکور در نیمه نخست امسال حاصل می شد.

وی افزود: با چنین اوصافی، اگرچه بر روی کاغذ، احتمال حذف یارانه ثروتمندان بیش از پیش به ذهن متبادر می شود اما به اعتقاد بنده تا زمان اجرای قطعی این امر نباید قضاوت صریح و روشنی در این خصوص داشت.

تخلف دولت در پرداخت یارانه نقدی آشکار است

چندی پیش، محمد مهدی مفتاح، سخنگوی کمیسیون بودجه مجلس ،در گفتگو با رسانه ها با اشاره به وجود ایراداتی در فرآیند اجرایی طرح هدفمندی یارانه ها گفت: دولت همواره در پرداخت یارانه های نقدی بی قانونی کرده است.

وی می افزاید: تخلف دولت در این خصوص پرداخت یارانه نقدی به تمامی اقشار جامعه آشکار است.

با عنایت به اظهارات عادل آذر در ارتباط با دریافت یارانه نقدی از سوی یک سوم از مدیران، انتظار می رود دولت عزم خود را برای بازبینی در روند نادرست موجود، جزم کند.

براین اساس  مدیری که حدود 4 میلیون تومان در ماه حقوق دریافت می‌کند؛ مُحِقِ دریافت 45 هزار و 500 تومان در ماه نخواهد بود و اگر مدیری هزینه زندگی و دخل و خرج او فراتر از حقوق دریافتی اش بوده ، این مشکلی است که خود باید برای آن چاره اندیشی کند و دلیل نمی شود در شرایطی که بسیاری از افراد جامعه کل درآمد دریافتی ماهیانه آنها پایین تر از سطح تعیین شده و شاخص فقر است، اقدام به دریافت ماهیانه یارانه کنند.

اگرچه در ابتدای حذف خود جوش از دریافت یارانه، تعداد بسیاری از مدیران به انصراف از دریافت آن مبادرت ورزیدند، اما آنچنان که از اظهارات فوق اِستِنتاج می شود، هستند افرادی که همچنان بر مسند مدیریت تکیه کرده و میل به دریافت یارانه نیز در دل آنها کور نشده است.

بدون تردید، این روندی است که پیش از دولت یازدهم و دوازدهم وجود داشته، اما این امر، نافی وظیفه دولت در بهبود و اصلاح نواقص و کاستی های احتمالی نبوده و  نیست.

به طور قطع تعداد مدیرانی که به دریافت یارانه مبادرت می ورزند، از حیث تعدد به میزانی نیست که بر اقتصاد کشور تاثیر چندانی بگذارد، اما از حیث روحی، روانی و برداشت های اجتماعی و تصوراتی که  در ذهن عموم جامعه شکل می گیرد؛ این روند شایسته، منطقی و حتی انسانی به نظر نمی رسد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۵
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
دریا
۲۰:۲۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۶
قیمت گاز برق و بنزین را به قبل از هدفمتدی برگردانند مشکلی نیست چون با این پول فقط میتوان قبوض گاز برق و را داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۶
که اینطور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۶
نه قطع نکنید
Iran (Islamic Republic of)
شیعه حسین
۱۹:۰۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۶
چرا به نظر مدیران این پول چیزی نیست برای ما کلی پوله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۶
خدایا یارانه مارو قطع نکن، امین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۲۴ آذر ۱۳۹۶
اینهه. قطع کردن هیچ معلوم می شود به جیب کی میره حقوق نجومی را قطع کنید
Iran (Islamic Republic of)
حسن روحانی
۰۷:۲۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۶
آنچنان رونق اقتصادی براتون ایجاد میکنم که اصلن نیازی به این 45500 نداشته باشید(وعده انتخاباتی روحانی درسال 92 )متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۶
.چون مردم گرفتارند ومثل آقازادهها روی پول نخوابیدن.باتشکر.یا مردم نمیتونن نداشتن فقرشون رو درست به بالایا بیان کنن یا بالایا خودشون رو زدن ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۶
اینم قطع میشه همانند کوپن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۶
ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
ح ق خ
۰۰:۲۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۶
یارانه ها را می ریزن تو یک صندوق بعد یک نفر می کشه بالا نگران نباشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
یارانه کشاورزان هم قطع میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۱۴ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
ما تمام قبضامو از یارانه ها میدم .خواهش میکنم یارانه هارو قطع نکنید .
Germany
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
اگر همه چیز ارزان شه خیلی عالی میشه
Germany
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
اگر همه چیز ارزان شه خیلی عالی میشه
Germany
ناشناس
۲۱:۵۶ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
من یک نفر کارگر ساختمانی هستم که الان یک ساله که بی کارم ویک ریال درامد ندارم اگر این مبلغ ناهچیزم نگیرم چه کار باید بکنم شمارا به خدا به داد دل ماهم برسید یارانه راقطع نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
واقعا جای تاسفه .
Iran (Islamic Republic of)
آسمان
۲۱:۳۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
ايكاش يارانهء همانهايكه حقوقهاي چهار ميليوني ميگرن قطع بشه مگر اينها قبل از يارانه چكار ميكردن كه اكتون محتاج پول يارانه هستند حق است مال اونها قطع بشه و تعدادشون زياد نيست ميشه شناساييشون كرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
بجای قطع یارانه نجومی بگیران حقوق نجومی را به اندازه کارگر برسانید تا عدالت حفظ بشه پول باید به ازای تلاش و کار و کوشش پرداخت بشود هرکس بیشتر عرق ریخت و زحمت کشید حقوق بیشتری بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
خدایا خودت به فریادمون برس
Germany
ناشناس
۲۱:۰۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
میثم ملایی
۲۰:۴۵ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
با سلام به همه مردم ایران به نظر بنده یارانه متعلق به همه مردم ایران است . وقتی یارانه اب و برق و گاز و بنزین و نان و ... حذف میشه باید پولش هم به همه برسه با تشکر از همه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
در اذر ماه سال 89 اولین یارانه به حساب سرپرستان خانوار ریخته شد یعنی به ازای هر نفر 45500 تومان و امروز با گشت 7 سال کماکان همون 45500 بعنوان یارانه به مردم داده میشه در حالی که قیمت دلار در آن زمان 1100 تومان بوده اما الان به چیزی حدود 4200 رسیده . حالا این سوال مطرحه که 45500 تومان در زمان دلار 1100 تومانی آیا ارزشش با 45500 تومان در زمان دلار 4200 تومانی یکی است. واضح تر اینست که مقدار یارانه مردم در سال 89 معادل (چهل و یک دلار و سی و شش دلار -41.36) یعنی همون 45500 تومان حالا اگه همون 41.36 دلار به مردم داده بشه ،میشه 173712 تومان(صدوهفتادو سه هزار و هفتصد و دوازده تومان) یعنی 3/63 (سه و شصت و سه صدم برابر).یعنی بیش از 3.5 برابر.(بعنوان مثال یه خانواده 4نفره رو در نظر بگیریم یارانه امروز باید بشه (694848) ششصدو نود چهار هزار و هشتصد و چهل هشت تومان.در حالی که فقط همان 182000تومان رو به عنوان یارنه به مردم میدن ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
یارانه هارو اضافه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
یارانه رو قطع نکنید.............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
چرا یارانه هارو میخواهند قطع کنند
چرا
چرا
چرا
چرا
چرا
چرا
چرا
چرا
چرا
چرا
چرا
چرا
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۴۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
بهتره قیمتها را به قبل از یارانه ها برگردانند.
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۹:۱۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
حقوق بالا را نباید ملاک قطع یارانه قرار داد.
چه بسا افرادی با حقوق3میلیون تومان، که به واسطه ی شرایط خاص زندگی، نیازمند کمتراز همین مبلغ هم باشند.بازنشسته ی مستمری بگیری که دو دانشجوی درحال تحصیل دارد و علاوه بر پرداخت شهریه هر ترم آنها ، ملزم به پرداخت ماهانه ی کرایه خانه یا اقساط سنگین خرید خانه است.با محاسبه ی این هزینه ها باضافه ی قبض آب و برق و گاز،از سه میلیون تومان دریافتی، آنچه باقی خواهد ماند،تنها کفاف مخارجی ست که از گرسنگی جلوگیری خواهد کرد،نه زندگی راحت....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
همه چیزو گرون کردند
چرا
چرا
چرا
چرا
چرا
چرا
چرا
چرا
چرا
چرا
چرا
چرا
چرا
چرا
چرا باید هر روز شاهد گرونی باشیم ؟
چرا
چرا
چرا
چرا
؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
منی که حقوقم 1400 تومن است چطور میتونم مخارج زندگیمو بدهم به خدا ندارم با یه دونه فرزند دانشجو .نمیرسم خواهشمندم یارانه هارو حداقل قطع نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
خدایا خودت به فریادمون برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
یارانه هارو خواهشمندم زیاد کنید
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۶:۴۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
چرا رسیدگی نمیشه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
سلام من بازنشسته با 20سال بیمه پرداختی هستم .66سال سن دارم 6تافرزند دارم ماهی 900000تومن حقوق دارم..رحم کنن یارانه منو قطع نکنن .به همه بدهکارم واسه خرجی.یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
همه چیز گرون شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
خواهش میکنیم خواهش میکنیم یارانه هارو قطع نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
خدایا خودت کمک کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
لطفا یارانه ثروتمندان رو قطع کنید و یارانه فقیرهارو زیاد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
لطفا یارانه ثروتمندان رو قطع کنید و یارانه فقیرهارو زیاد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
باید بریم دم خونه ثروتمندا ازشون یکم قرض بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
این اخوندها دوزاری تا این دو ریال یارانه را قطع نکنند خیالشان راحت نمیشود اگر قطع شود بهتر از این است که به کمیته امداد یا بهزیستی داده شود چون انها خودشان رئیس دزدها هستند کلا هیچ بودجه ای را نباید بدست اخوند یا افراد مذهبی نما داد چون سردسته دزدان هستند اینها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
بهمون بدید همونم کار ما رو راه میندازه
Germany
علی
۱۳:۳۴ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
به نظر من ۱۸ساله یارانه حق همه ی ما ملت است مثل گاز مثل برق و چیزای دیگه اگه قرار به اینه بهتره یارانه فقرا بیشتر از ثروتمندان باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
زیادش نمیکنید؟
Netherlands
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
به من هم یارانه بدین
Netherlands
نیاز
۱۳:۲۴ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
45500 تومن هم 45500 نومنه
Netherlands
محسن
۱۳:۲۴ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
خوش بحال ثروتمندان
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۱۴ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
پرداخت یارانه برای اقشار ضعیف مشکلی را حل نکرده بلکه در کل مشکلات گرانی بوجود اورده و طبقه مرفه هم که هیچ کمکی نکردند و همچنان جهت خنده میگیرند . یارانه را لطفا قطع کنید و در مقابل فقط هزینه طرح جامع سلامت را حداقل برای اقشار کم توان پرداخت کنید که مجبور نباشند لوازم بفروشند برای هزینه درمان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
45 هزار تومان را مردم بدند بهتر است چرا كمتر به آنها استرس وارد شد وكمبود استرس = سلامتي و شادابي و نياز كمتر به پزشك است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
خدا کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
قطع این چنین حجمی از یارانه، واقعا سخت است لطفا دولت تامل بیشتری به خرج دهد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
هفته آخر ماه بایارانه میگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
سعی کنیم دلی بدست آریم بجای دل شکستن
Iran (Islamic Republic of)
تدبیروامید
۱۲:۳۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
دستشون درد نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
با وجود تمام اشکالات این طرح نباید از حد انصاف خارج شد
Iran (Islamic Republic of)
آه مظلومان
۱۲:۲۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
ما به نون شب هم نیازمندیم
Iran (Islamic Republic of)
آه مظلومان
۱۲:۲۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
80درصدملت مابه یارانه هانیازمندند
یارانه ها باتورم امروزدیگرارزش مانورندارد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۰۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
از قدیم گفته اند از اونی که نمی خوره بگیر بده اونی که می خوره حالا حکایت این است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
چند سال پیش گفتند اقتصاد ایران مریض است و نیاز به عمل جراحی دارد هدفمندی عمل جراحی بود که اقتصاد را در کما برد و حالا مرحوم شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
باور کنید این 45 تومن خیلی برامون کمک خرجه قطعش نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
موافقم . شاید کسانی هستند به این 45 تومن احتیاج دارند .
United States of America
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
به گفته خود دولت درآمد تا 3000000 تومان زیر خط فقر است حالا اما انگار نظرش عوض شده چرا...؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
اون وقت می خواهید یارانه ما بیچاره های کم درامد رو قطع کنید؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ابی
۱۱:۱۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
اگر از ابتدا شروع میکردن به شناسایی دقیق و زمان بر نیازمندان واقعی و همزمان یارانه دادن و همراهی با اعتراض دیگران(جامانده های واقعی و غیرواقعی)، خسارت کمتری از ناحیه ی تورم به همه ی مردم وارد میشد. تازه برای شناسایی دقیق هم هزینه وجود داشت (یارانه های افراد شناسایی نشده و قشرهای مرفه تر).
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
خودمون هم میدونیم برای ثروتمندانه
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۱۰:۵۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
شاید این پول برای بعضیا کم باشه ولی خیلی از مشکلات مار و حل میکنه
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۱۰:۵۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
شاید این پول برای بعضیا کم باشه ولی خیلی از مشکلات مار و حل میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ابی
۱۰:۵۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
این یارانه نظم همه چیز رو بهم زده. حاضرم نگیرم و هر ماه 50 تومن هم بدم تا وضع برگرده. یارانه وقتی فایده داره که 1- افزایش قیمتها یارانه رو تلافی نکنه و یا 2- اگه رشد قیمتها میشه، یارانه هم بیشتر بشه و این یعنی دور باطل. شناسایی و کمک به نیازمندان با یارانه فرق داره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
به ما بازنشستگان رحم کنید
-
علیرضا
۱۰:۴۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
چطور؟!
Iran (Islamic Republic of)
احمد محمدی
۱۰:۴۰ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
سلام چرا یارانه ها از سال 92 افزایش پیدا نکرده؟؟ چرا حامل های انرژی گرون شده و الانم میخواد گرونتر بشه ولی یارانه نقدی همون 45 هزار و 500 تومان هست ؟؟ ایا یارانه سال 92 با سال 96 یکی هست؟؟ ممنون میشم پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
همه چیز گرون شد ولی یک ۵۰۰ تومان روی این یارانه نزاشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
اگه یک حساب سر انگشتی بکنیم یارانه گرفتن مردم نه تنها مشکلی را حل نکرده بلکه باعث فاصله طبقاتی بیشتری شده وهرجا محدودیتی برای قشر پایین ایجاد شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
با سلام
لطفا در مورد تعرفه های جدید اینترنت هم مطلب بگذارید. های وب دارد کم فروشی می کند.برای سرویسهای قدیمی فشفشه ها را حذف نموده است. ضمنا قیمت میزان مصرف ترافیک ماهانه بر اساس نرخ مصوب نیست. مثال : سرویس «سرعت ثابت 16Mbps» اگر تماما از ترافیک بین‌المللی استفاده کنید، ۲۷۵ گیگ ترافیک بین‌الملل که قیمت آن ۸۰,۰۰۰ تومان است. در صورتی که نرخ مصوب برای 320 گیگ ،80000 تومان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
به نظر مبلغ کمی ولی بخدا همین یه گوشه از زندگی مارو میگیره
Germany
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
کلا حذف کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
باجریمه ازشون پس بگیرن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
به نظر اینجانب افرادی که ماهیانه بیش از ۴ میلیون تومان در آمد دارند اعم از اینکه کارکنان دولت و یا بخش خصوصی ویا شغل آزاد دارند با ادامه دریافت یارانه به مبلغ ۴۵۵۰۰ تومان ماهیانه عملابه جامعه خیانت میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
به نظر من اول حقوق كارمندان دولت را همسان سازي كنند بعد يارانه را به همه مردم بدند چون حق همه است ولي ماليات بر درآمد و دارايي را به صورت پلاكاني يا حد نسابي مانند زكات كه حد نساب داره و به از هرچند تا يه فرمول خاصي داره براي جلوگيري از تجميع ثروت در دست متكاثران استفاده كنند و جلو فرار مالياتي را سدكنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
یارانه حق مردم است!قرار بود رایانه ۲۵۰ هزار تومان شود یارانه با حساب و کتاب دقیق از پول مردم و منابع ملی که حق تک تک افراد است، تشکیل شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
احمدی نژاد در این باره کارهایی انجام داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
یارانه هارو نباید قطع کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
من بازنشسته یا دریافتی نزدیک دو و صد مستاجر یارانه ام قطع شد فقط به خاطر اینکه دو تا ماشین مدل پایین دویست شش صندل هشتاد هفت و رانا مدل نود و سه داریم یکی به اسم خودم و یکی به اسم پسر م
آخرین اخبار