کنعانی مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حضور پایگاهی آمریکا در عراق و سوریه در آینده منجر به تنش در منطقه می‌شود

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: حضور پایگاهی و استقرار دائمی آمریکایی‌ها در عراق و سوریه در آینده به تنش در منطقه منجر می‌شود.

حضور نظامیان امریکا در عراق و سوریه یک نوع اشغالگریستحسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره دستور پوتین رئیس جمهور روسیه مبنی بر خروج نیروهای نظامی این کشور از سوریه اظهار کرد: از همان ابتدای بحران سوریه یکی از اقداماتی که در دریای مدیترانه انجام شد حضور نیروهای دریایی، زمینی و نیروهای واکنش سریع روسیه در منطقه لازقیه و طرطوس با توافق دولت سوریه بود.

وی اضافه کرد: متناسب با شرایطی که تروریست ها ایجاد می کردند تعداد نیروهای نظامی روس افزایش و کاهش پیدا می کرد.

کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: قاعدتا بعد از سرکوبی داعش و آزادسازی مناطق تحت اشغال آنها روسیه در حال کاهش نیروهای زمینی و دریایی خود است.

وی با اشاره به پایگاه طرطوس گفت: نیروها و ناوگان روسیه در طرطوس که یک پایگاه دریایی است از قبل حضور داشتند اما احتمالا تعداد نیرو در آنجا هم کاهش خواهد یافت.

کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: مشخص است که روسیه متناسب با شرایط، نیروهایش را در سوریه نگه می‌دارد، لذا با توجه به شرایط و امن شدن سوریه بخش زیادی از نیروهای روسی از منطقه خارج خواهند شد.

کنعانی مقدم درباره حضور نیروهای نظامی آمریکایی در سوریه بیان کرد: نیروهای نظامی آمریکا از ابتدا در قالب یک ائتلاف خود خوانده در منطقه حضور پیدا کردند.

وی افزود : آمریکایی ها در مرزهای اردن، سوریه، در منطقه تلعفر مرز بین سوریه و عراق و در اقلیم کردستان پایگاه های نظامی متعددی را ایجاد کردند که این پایگاه های نظامی متناسب با شرایط افزایش و کاهش پیدا می کرد اما هم اکنون شاهد استقرار آنها به عنوان پایگاه های دائمی هستیم و این یک خطر جدی در مناطق رقه، کرکوک و در مجموع در عراق و سوریه است.

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت : این حضور پایگاهی و استقرار دائمی آمریکایی ها در آینده به تنش در منطقه منجر می شود و آنها دنبال ایجاد پایگاه هایی مثل اینجرلیک و بکهام هستند که اگر اینها براساس توافق دولت سوریه و عراق نباشد به معنی تجاوز به خاک این کشورها است.

کنعانی مقدم خاطر نشان کرد: اگر آمریکایی ها همین اقدامات را دنبال کنند و نظامیان خود را از منطقه خارج نکنند قطعا شکایت دولت های سوریه و عراق به سازمان ملل مطرح خواهد شد چرا که به  نوعی اشغالگری بوده و محکوم است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
خوب معلومه هر جا امریکا باشه امنیت از اونجا میره
Iran (Islamic Republic of)
هوشیارکاربر
۱۰:۰۴ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
کاربران ازهمان اول تذکردادندممانعت کنندوجلویشان رابگیرن که فردادیروبه مراتب ضرروخسارت مالی وجانیش بیشترخواهدبود
آخرین اخبار