تنش در شبه‌جزیره‌ای که مدت‌هاست روی خوش ندیده!

مانور جنگنده‌های قدرتمند چین بر فراز تایوان

رسانه‌های خبری چینی از انجام مانور نظامی نیروی هوایی این کشور بر فراز تایوان و دریای جنوبی چین خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دیلی میل، رسانه‌های چین اعلام کردند این کشور قدرتمندترین جنگنده‌های خود را برای شرکت در یک مانور نظامی، بر فراز تایوان به پرواز درآورده است.

جنگنده‌های اچ-6 که گفته می‌شود توانایی حمل سلاح هسته‌ای را دارند، همراه با جنگنده‌های سوخو اس یو-30 در این مانور هوایی شرکت کرده اند. این هواپیماهای نظامی بر فراز دو کانال استراتژیک در نزدیکی تایوان به پرواز درآمده‌اند.

کانال «باشی»، دریای جنوبی چین را به اقیانوس آرام متصل می‌کند. کانال دیگر نیز در تنگه میاکو در جنوب ژاپن قرار دارد.

سخنگوی نیروی هوایی چین اعلام کرد این مانور نظامی در روز 11 دسامبر برگزار شده و «مانوری عادی به منظور حفاظت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی» چین بوده است.

در ماه‌های اخیر، نیروی هوایی چین در نزدیکی تایوان، دریای جنوبی و شرقی چین چندین مانور نظامی برگزار کرده است.

در ماه ژوئیه، پس از آنکه 6 جنگنده چینی در یک مانور، بر فراز تنگه میاکو و در میان دو جزیره ژاپنی پرواز کردند، پکن خطاب به توکیو اعلام کرد «باید به این شرایط عادت کنند.»

سخنگوی نیروی هوایی چین همچنین گفت علاوه بر جنگنده‌های اچ-6 و سوخو اس یو-30، پکن از جنگنده‌های شنیانگ جی-11، هواپیماهای شناسایی و هواپیماهای سوخت رسان استفاده کرده است. با این‌حال، وی توضیح نداد چه تعداد از هر نمونه از این هواپیماها در این مانور حضور داشته است.

وی همچنین خاطر نشان کرد انجام مانورهای تمرینی منظم خارج از خاک اصلی برای کشورهایی که نیروهای هوایی قدرتمندی دارند، عادی است.

او افزود افزایش قوای نظامی چین، برای این کشور «انتخابی ضروری» است.

شبکه تلویزیونی دولتی چین امروز ویدیویی از مانورهای نظامی که اخیرا انجام شده اند، منتشر کرد.

چین در ماه‌های گذشته در مناقشه‌های ارضی در دریای جنوبی و شرقی چین نقش پررنگی ایفا کرده است. مقامات چین درباره تایوان نگرانند، زیرا معتقدند دولت آن قصد استقلال از سرزمین اصلی چین را دارد.

انتهای پیام/

 

مانور نظامی چین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار