کاهش آسیب‌پذیری با محوریت جان انسان‌ها، از اصول مدیریت بحران است

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان کاهش آسیب‌پذیری با محوریت جان انسان‌ها رااز اصول مدیریت بحران دانست و تاکید کرد: باید به هنگام وقوع حوادث خطرات را بشناسیم و برای هر کدام برنامه داشته باشیم .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،منصور شیشه‌فروش امروز در همایش آموزشی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اظهار کرد: پس از زلزله بم، زلزله‌های بروجرد، ورزقان و امروز هم زلزله کرمانشاه به وجود آمد که به مرور تبعات حوادث در این زلزله‌ها کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان این که انسان سالم‌، محور توسعه پایدار است، افزود: تشکیل کارگروه تخصصی شریان‌های حیاتی برای وقوع زلزله از جمله وظایف اداره کل راه و شهرسازی است که البته مدیریت مقابله با سیل بر عهده وزارت نیروست.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به وقوع زلزله و سونامی در کشور ژاپن گفت: پس از زلزله 2012 ژاپن، نشستی توسط سازمان ملل در سال 2015 برگزار شد تا بررسی شود که چه اقداماتی برای مواجهه با این پدیده صورت گرفته و نهایتاً سند چشم‌انداز مخاطرات طبیعی تصویب شد تا همه کشورها مطابق آن عمل کنند.

شیشه‌فروش با بیان اینکه همه اقدامات مدیریت بحران باید مطابق تغییرات اقلیمی باشد و مردم در آن مشارکت کنند، خاطرنشان کرد: قوانین لازم و مورد نیاز در کشور وجود دارد و در حوزه قوانین کمبودی نداریم، اگر همین موارد مصوب‌شده در مجلس شورای اسلامی اجرایی شوند دیگر مسأله‌ای نخواهیم داشت.

وی با اشاره به نقش بیمه در بحران‌ تصریح کرد: ساز و کار بیمه در حوادث مهم است و این ابلاغ شده که شریان‌های مهم، ساختمان‌های حیاتی باید بیمه باشند؛ کاهش آسیب‌پذیری با محوریت جان انسان‌ها، محور دیگر برای مقابله با بحران است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به تجربه موفق تدوین سند جامع در استان اصفهان گفت: برنامه جامع کنترل کیفی هوا 4 سال قبل تدوین شد، وظیفه دستگاه‌های مختلف همراه با زمان‌بندی ابلاغ شد و یکی از نتایج آن این بود که روزهای سالم 3 برابر شد.

 

انتهای پیام/م

 

بیمه ساختمان‌های حیاتی از اصول مدیریت بحران است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.