امام‌جمعه قم ؛

ایجاد و توسعه حوزه‌های علمیه از برکت حضور حضرت معصومه(س)

امام‌جمعه قم گفت:ایجادو توسعه حوزه‌های علمیه و تربیت شخصیت‌های برجسته دینی از برکت حضرت معصومه(س) است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به برکات حضور حضرت معصومه(س) در شهر قم و افتخار خادمی مردم قم اظهار داشت: قم به برکت ورد و حضور حضرت معصومه(س) پایگاه علوم اسلامی در دنیا شده است.

وی با یادآوری حماسه مردم قم در استقبال از این بانوی کریمه افزود: تکریم و استقبال مردم قم از حضرت معصومه(س) در تاریخ مثال‌زدنی و ثبت‌شده است و این تکریم از شیعه و انقلابی بودن مردم شهر قم از ابتدای تاریخ اسلام حکایت می‌کند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) به وجود 400 امامزاده در شهر مقدس قم اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از برکات حضور این بانوی مکرمه وجود 400 امامزاده در استان قم بوده که منشأ برکات و خیرات بسیاری برای مردم قم شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد و توسعه حوزه‌های علمیه، تربیت شخصیت‌های برجسته دینی در جوار این حرم مطهر را نمی‌توان جز از برکت و دعای حضرت معصومه(س) در استان قم دانست.

امام‌جمعه قم ریشه انقلابی‌گری در استان قم را فراتر از بهمن 56 دانست و بیان کرد: شهر مقدس قم در شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقش اساسی داشته و مردم همیشه درصحنه شهر قم در دوره‌های مختلف تاریخ پایبندی خود را به اسلام و انقلاب ثابت کرده‌اند.

انتهای پیام/الف

نقش شهر مقدس قم در شکل گیری انقلاب اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار