اردوغان خطاب به ترامپ: تو از اسرائیلی که سرزمین فلسطینی‌ها را اشغال کرده دفاع می‌کنی؟

رئیس جمهور ترکیه در نشستی خبری اعلام کرد تصمیم دونالد ترامپ درباره قدس برای ما هیچ ارزشی ندارد.

اردوغان خطاب به ترامپ: تو از اسرائیلی که سرزمین فلسطینی‌ها را اشغال کرده دفاع می‌کنی؟به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری در پایان اجلاس فوق العاده سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در استانبول گفت: هیچ کسی نباید بر اشتباهش اصرار کند و از دولت آمریکا هم انتظار داریم تا در سریعترین زمان ممکن از این تصمیم اشتباه عقب نشینی کند. از همه کشورها می خواهم تا کشور فلسطین را به پایتختی قدس به رسمیت بشناسند و این اقدام، گام بسیار مهمی است که از آن عقب نشینی نخواهیم کرد. دولت آمریکا با وجود همه هشدارها تصمیم غیراخلاقی و غیرمنطقی خود را درباره قدس اعلام کرد. تصمیم ترامپ برای ما هیچ ارزشی ندارد.

اردوغان افزود: یک میلیارد و هفتصد میلیون مسلمان در جهان وجود دارد که تصمیم ترامپ را رد می کنند و ما خواهان تشکیل کشور مستقل فلسطین هستیم و هرگز از خواست خود عقب نشینی نخواهیم کرد. اجلاس امروز سازمان همکاری اسلامی، پیام تاریخی برای اثبات فاجعه آمیز بودن گام تحریک آمیز دولت آمریکاست. قدس قبله نخست ما و شهر پیامبران است و اهمیت آن تفاوتی با مکه، مدینه و استانبول ندارد و میراث مشترک بشریت است. آمریکا حق ندارد تصمیمی در برابر آن اتخاذ کند.

وی خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت: تو از اسرائیلی که سرزمین فلسطینی ها را اشغال کرده و آنها را شکنجه می کند و اقدامات تروریستی علیه آنها صورت می دهد، دفاع می کنی؟

 

انتهای پیام/

 

انتقاد رجب طیب اردوغان از سیاست ترامپ درباره قدس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
خائن تر از اردوغان خودشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
اردوغان خودش دستنشانده وزیر نفوذ امریکا واسرائیله
فیلم بازی میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
دقیقا میخواستن سناریو مصر را در آنجا پیاده کنند. اگر توجه کرده باشید حماس هم که اخوانی هستند با بشار اسد دچار اختلاف شدند و سوریه را ترک کردند.
ختم کلا، یه فتنه ای بین مسلمانها ایجاد شد و خوب سیاست طوری بود که هر کسی به دنبال منافع کشور خودش بود. هدف فتنه هم تضعیف کشورهای مسلمان و اختلاف بین آنها بود. تمام
-
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
اینها درسته که بوق و کرنا به راه می اندازند که میزنیم و می کشیم ولی در عمل هیچکار انجام نمی دهند فقط به دنبال منافع خود و کشورشان هستند و به دنبال امتیاز گرفتن از اسرائیل و امریکا هستند بعد از مدتی خواهیم دید که اردوغان در آغوش امریکا و اسرائیل جا خوش کرده.دنبال رو کسانی مثل اردوغان نباشیم که با این کار ها بازارهای کشورهای همجوار را در دست خودش گرفته.درود بر کشورم ایران
Turkey
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
در تمام حملات لفظی اردوغان اسمی از ترامپ اورده نمی شود و جرات نمی کند و خودش با اسرائیل همکاری اطلاعاتی و نظامی و ... دارد و نفت اسرائیل از طریق ترکیه تامین می شود
یسرائیل کاتس" وزیر اطلاعات و ارتباطات رژیم صهیونیستی اعلام کرد حملات لفظی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به این رژیم موجب کاهش مبادلات تجاری دوطرف نشده و حتی این مبادلات افزایش هم یافته است.

یسرائیل کاتس در مصاحبه با نشریه « ایلاف » که روزنامه عبری « معاریو » نیز متن آن را منتشر کرد گفت: « اردوغان بسیار به ما حمله ( لفظی و کلامی ) می کند و ما آن را می دانیم. البته این بدان معنا نیست که ما واکنش نشان نمی دهیم ولی این انتقادات و اعتراض های اردوغان از اسرائیل وی را از تجارت گسترده با تل آویو که معادل حدود 25 درصد از حجم تجارت ترکیه با کشورهای حوزه خلیج فارس است منع نمی کند.»
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۹:۰۶ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
اردوغان با تشکیل نشست سازمان همکاری اسلامی در استامبول در پوشش دفاع از فلسطین بزرگترین خدمت را به اسراییل کرد.
کشورهای مسلمان اسراییل را به رسمیت نمی شناسند
به ادبیات اردوغان دقت کنیم. هر وقت وی با سخنان اتشین بر علیه اسراییل سخن می گوید در پشت پرده مشغول زدن ضربه کاری به پیکره دنیای اسلام است. سخنان چند سال پیش اردوغان را در مقابل رییس رژیم صهیونیستی به یاد بیاوریم. پس از آن بلای داعش بر دنیای اسلام تحمیل شد و اکنون نیز این عامل استکبار در یک برنامه از پیش طراحی شده با همکاری محور عبری عربی و غربی و با تشدید دشمنی های صوری لفاظی های آتشین، تشکیل سریع اجلاس سازمان همکاری اسلامی و...، در حال زمینه چینی برای توطئه ای دیگر در دنیای اسلام -که همان نابودی محور مقاومت و به رسمیت شناخته شدن کشور اسراییل است - می باشد. این سناریو با انتقاد آمریکا و اروپا از اقدامات عربستان در منطقه و همچنین شرکت نکردن سران سعودی در اجلاس سازمان همکاری اسلامی-با هدف انحراف اذهان از مفاد بیانیه پایانی - تکمیل گردید.
Iran (Islamic Republic of)
تینا
۰۸:۴۴ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
یعنی خودت نمیدونی که ازش میپرسی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
ادم مطمئنی نیست
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۸:۴۴ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
این شخص ، نون به نرخ روز خوره،، همین چند وقت پیش علیه ایران حرف میزد، ودستش تو دسته آل سعوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
حالا خودتو به اون راه نزن توام دست کمی از اینا نداری
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۰:۰۴ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
خود اردوغان ضررش به ایران از ترامپ خیلی بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
همون اوایلم با گارد گرفتن سمت اسرائیل خودی نشون داد ولی بعدا با کارایی که تو سوریه و عراق کرد معلوم شد ک ...اره
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۲۳:۴۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
یکی از بزرگترین حامیان بزرگ گروه تروریستی داعش تا چندماه پیش اردوغان ودولت او بود و حالا که داعش در سوریه شکست خورد ه معلوم نیست به دستور آمریکا دوباره اردوغان چه نقشه ای برای خوش خدمتی به اسراییل درسر دارد نظام جمهوری اسلامی ایران به امثال اردوغان نباید اعتماد کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
اردوغان خودش موذی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
اردوغان داره دروغ میگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
اردوغان بالاخره فهمید که تاریخ مصرفش واسه امریکاتموم شده، و از وقتی که طرح کودتای امریکا که باحمایت سعودی به شکست انجامید، برای بقا به جبهه ایران ،روسبه، پیوست، که انصافا تنها راه بقا و ماندگاریش همینه.
Iran (Islamic Republic of)
سکینه
۲۰:۵۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
کار اسرائیل تمومه
Iran (Islamic Republic of)
آسمان
۲۰:۵۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
سلمان بن عبدالعزيز پادشاه عربستان بايد شرم كند اُف برتو وهابي ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
به نظرم اردوغان دارد فیلم بازی میکند.اگه راست میگه رابطه اش را با اسراییل قطع کنه
Iran (Islamic Republic of)
رهگذر
۱۹:۵۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
آقای اردوغان با این حرف ها که تو خالی است، عوام فریبی می کند. روابط سیاسی (فعال بودن سفارت دو طرفه ) و روابط تجاری، امنیتی و . . بین آنکارا و تل آویو همچنان ادامه دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
احسنت خوب گفتی.وجدانا زوحرفت محکم بایست .مسلمانان داریم قیام میکنیم.حق برباطل پیروزاست .وعده خداست.
آخرین اخبار