لاریجانی رئیس مجلس در مراسم بزرگداشت میرزاکوچک خان جنگلی:

کشورهای اسلامی با یکدیگر متحد شوند/روستاییان وام ایجاد مشاغل دریافت می‌کنند

کشورهای اسلامی اگر می خواهند موفق باشند، باید با یکدیگر متحد بوده و در یک چارچوب گام بردارند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ،علی لاریجانی عصر امروز در همایش بزرگداشت میرزا کوچک جنگلی در رشت افزود: نهضت اسلامی میرزا کوچک جنگلی برای مقابله با استعمار اشغال گر و رژیم ظالم استبدادی شکل گرفت تا برای استقلال ایران مبارزه کند.

وی با اشاره به از خود گذشتگی و وطن پرستی این مبارز گیلانی، گفت:جذابیت شخصیت میرزا در ایمان، ایثار و مبارزه وی در راه آزادی است و جلوه مهم انقلاب میرزا کوچک، مبارزه با استعمار خارجی و استبداد داخلی بود.

وی با تبیین اوضاع آشفته داخلی و سلطه اجانب بر ایران در زمان شکل گیری نهضت جنگل، گفت:میرزا کوچک جنگلی در حالی نهضت جنگل را هدایت می‌کرد که کشور از آشفتگی درونی سیاسی رنج می‌برد و افراطی گری‌های بعد از انقلاب مشروطه دستاورد‌های آن را محقق نکرده بود.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه مهمترین عامل به نتیجه نرسیدن نهضت جنگل را وجود تفرقه عنوان و خاطرنشان کرد: از نکات مهم تفکر میرزا کوچک جنگلی گرایش به اتحاد اسلامی بود که برخی افراد و اطرافیانش در این راه همراه و هم پای او نبودند و او را تنها گذاشتند.

رییس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه میرزا کوچک جنگلی نمونه مینیاتوری از انقلاب اسلامی ایران را در مقطعی از تاریخ این سرزمین شکل داده بود افزود: امروز هم با رهبری و زعامت رهبر انقلاب و ایستادگی همه جانبه ملت بزرگ ایران، برای سرافرازی و پایداری نظام و انقلاب اسلامی گام‌های مهم و محکمی برداشته شده و می‌شود.

رئیس مجلس در نشست خبری:


۴۵۰ میلیارد تومان برای توسعه طرح‌های اقتصادی روستایی در گیلان اختصاص یافت

 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای توسعه طرح‌های اقتصاد روستایی در گیلان، مبلغ ۴۵۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی اختصاص پیدا کرده است.

روستاییان وام ایجاد مشاغل دریافت می‌کنند

 رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخصیص ۱.۵ میلیارد تومان از صندوق توسعه ارزی برای حمایت از مشاغل روستایی گفت: اعطای وام ۴ تا ۶ درصدجهت ایجاد صنایع تولیدی و شکوفا کردن اقتصاد روستایی در دستور کار قرار دارد.

علی لاریجانی در برنامه زنده شبکه باران

علی لاریجانی رییس قوه مقننه در برنامه زنده شبکه باران گفت:یکی از دلایلی که برجام را پذیرفتیم‌، گشایش برای تولید بود و برای آینده با امیدواری گام برمی داریم و آینده ی خوبی پیش رو است.

اگر تولید و صادرات را گسترش دهیم پیشرفت خواهیم کرد.

استان گیلان با توجه به توانمندی ظرفیت نیازمند حمایت اجرایی است و حتما برای پیشرفت گیلان و حل مشکلاتش از جمله اتمام راه آهن جلسه خواهیم گذاشت.

 علی لاریجانی رئیس مجلس که امروز به گیلان سفر کرده بود پس از شرکت در نشست شورای اداری در استانداری،همایش سردار جنگل،دیدار با نماینده ولی فقیه و شرکت در گفتگوی تلویزیونی دقایقی قبل رشت را ترک کرد.

انتهای پیام/پ

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.