افتتاحیه المپیاد:

المپیاد‌های ورزشی درون مدرسه‌ای یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم در رشد و تربیت دانش آموزان

معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: المپیاد‌های ورزشی درون مدرسه‌ای یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم در رشد و تربیت دانش آموزان است

المپیاد‌های ورزشی درون مدرسه‌ای یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم در رشد و تربیت دانش آموزانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  محمد کیخامعاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه المپیاد درون مدرسه‌ای شهرستان خاش که در سالن ورزشی شهدای گمنام این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: نهادینه کردن آمادگی جسمانی در میان دانش‌آموزان، زمینه‌سازی جهت پیشرفت و توسعه فرهنگ ورزش و گسترش برنامه‌ها و فضا‌های ورزشی مدارس از مهمترین اهداف این المپیادهاست.

 وی با بیان اینکه المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای یکی از طرح‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش است، تصریح کرد: در این طرح باید همه دانش آموزان در مسابقات درون مدرسه‌ای شرکت کنند.

کیخا افزود: طرح المپیاد درون مدرسه‌ای به عنوان یک برنامه مکمل ورزشی با هدف افزایش میزان فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان و برای ایجاد فرصتی برای مشارکت گروهی و یادگیری مهارت‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: زندگی امروز یک زندگی ماشینی است و لذا سلامت دانش آموزان در عصر و زمان کنونی در معرض تهدید است، زیرا ما کاهش محسوس تحرکات بدنی و نیز سیستم بد تغذیه را در جامعه شاهد هستیم که این دو عامل دست به دست هم داده تا سلامت دانش آموزان و کودکان ما تهدید شود.

معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: المپیاد درون مدرسه‌ای با ورزش‌ها و مسابقات ورزشی شروع می‌شود و با این کار فرهنگ صحیح خوب زیستن در میان نوجوانان ترویج پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در چهارمین سال پیاپی و با هدف تقویت روحیه خود باوری در دانش آموزان، ایجاد شور و نشاط در مدارس، مشارکت بیشتر اولیا در امور مدرسه و تکمیل فعالیت‌های درس تربیت بدنی اجرا می‌شود و در این خصوص نقش مربیان تربیت بدنی بسیار مهم و پر اهمیت است.

برگزاری رقابت‌های المپیاد درون مدرسه‌ای خاش در ۱۶ رشته ورزشی

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خاش نیز در ادامه این مراسم، با بیان اینکه درس تربیت بدنی و ورزش دانش آموزی در مدارس این شهرستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: اجرای حیات پویا و نیز برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای از جمله برنامه‌های این حوزه است.

قاسم کوچکزایی تصریح کرد: در این دوره از رقابت‌های المپیاد ورزشی، دانش‌آموزان دختر و پسر در تمامی مقاطع تحصیلی در ۱۶ رشته ورزشی از ورزش‌های توپی و غیرتوپی از قبیل: فوتسال، والیبال، تنیس روی میز، شطرنج، بدمینتون، کاراته، کشتی و ... با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و در نهایت پس از طی مراحل مختلف، قهرمانان هرمرحله به دور بعدی مسابقات راه خواهند یافت.


وی گفت: با توجه به اینکه تمام مراحل اجرایی از ابتدا تا انتهای این مسابقات با مشارکت و مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان صورت می‌گیرد، برگزاری این المپیاد فرصت مناسبی برای مشارکت دانش‌آموزان و تقویت اعتماد به نفس آن‌ها است.

کوچکزایی تصریح کرد: قهرمانان هر مرحله با راهیابی به مرحله بعد از مدرسه تا استان و حتی تا رقابت‌های کشوری پیش خواهند رفت.

گفتنی است؛ در این مراسم ورزشی دانش آموزان با شور و نشاط خاصی از برگزاری این المپیاد استقبال کرده و هیجانات روحی خویش را به تصویر کشیدند.


در این مراسم مشعل المپیاد درون مدرسه‌ای توسط یکی از دانش آموزان روشن و در ادامه نیز برنامه‌های متنوعی توسط دانش آموزان اجرا شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار