ابراز نگرانی سخنگوی وزارت خارجه روسیه از اقدام ترامپ درباره قدس اشغالی

ماریا زاخارووا اعلام کرد مسکو در خصوص اوضاع منطقه در پی اقدام جنجال برانگیز آمریکا درباره قدس نگران است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت: مسکو در خصوص اوضاع منطقه در پی اقدام جنجال برانگیز آمریکا درباره قدس نگران است.

ماریا زاخارووا اعلام کرد: از سرگیری مذاکرات میان فلسطین و اسرائیل به کاهش تنش در خاورمیانه، که در پی تصمیم واشنگتن مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به قدس تشدید شده است، کمک می‌کند.

او افزود: «متقاعد شده‌ایم که تنها راه خروج از تنش و خشونت از سرگیری مذاکرات میان اسرائیل و فلسطین به منظور دستیابی به راه حلی محکم، قاطع و پایدار است».

زاخارووا در ادامه گفت: «همه طرف‌ها باید خویشتنداری نشان دهند و از اقداماتی که می‌تواند بر مردم بی گناه تاثیر گذارد و صلح، عدالت و امنیت در منطقه را به خطر بیندازد خودداری کنند».

زاخارووا اعلام کرد: «اوضاع در شبه جزیره کره از زمان آزمایش موشک بالستیک کره شمالی در ۲۹ نوامبر وخیم‌تر شده است».

او همچنین در خصوص ادامه سیاست غیرسازنده سابق آمریکا و گسترش فعالیت نظامی این کشور در شمال شرق آسیا ابراز تاسف کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه همچنین در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و دیگر مقامات این کشور غیر واقعی و به طور کلی دور از منطق است.

ماریا زاخارووا گفت: «اظهارات اخیر مقامات آمریکایی غیرمنطقی و بی اساس است. این غیر از تناقض و تفاوت‌هایی است که در اظهارات ترامپ، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا و دیگر مسئولان کاخ سفید وجود دارد.»

زاخارووا افزود تنها یک سوال مطرح است آیا هدف از این اظهارات جلب توجه نخبگان آمریکایی یا اظهارات رسمی و موضع رسمی این کشور است؟ درک این موضوع عملا بسیار سخت است.

ترامپ در سخنان آتشین در دیدار با طرفدارانش در ایالت فلوریدا اعلام کرده بود آمریکا در دو جنگ جهانی پیروز شد و کمونیسم را به زانو در آورد.

انتهای پیام/

 

زاخارروا از نگرانی روسیه درباره اوضاع منطقه در پی اقدام ترامپ خبر داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار