مدیرکل بهزیستی استان بوشهر:

۱۲ هزار نفر از معلولان استان بوشهر جسمی-حرکتی هستند

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: از ۱۹ هزار نفر معلول استان بوشهر، ۱۲ هزار نفر آنان معلول جسمی حرکتی هستند.

۱۲ هزار نفر از معلولان استان بوشهر جسمی-حرکتی هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  علی پولادی ریشهری ظهر امروز با اشاره به برگزاری نشست تخصصی مسئولان دبیرخانه‌ مناسب سازی کشور در بوشهر اظهار داشت: چهارمین نشست تخصصی مسئولان دبیرخانه‌های ستاد هماهنگی و پیشگیری مناسب سازی کشور با رویکرد جدید و با دیدگاه علمی تخصصی در شهر بوشهر برگزارشده است.

وی با تاکید بر توجه به قانون مناسب‌سازی محیط اداری برای معلولان گفت: این نشست با هدف بررسی و آسیب شناسی وضعیت موجود، بهبود فرایندها، ارائه رویکردهایی که بتواند جامعه را برای مناسب سازی معلولان نزدیکتر کند، برگزار شده است.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با اشاره به اینکه مناسب سازی قوانین متعددی دارد افزود: اجرایی شدن این قوانین بسیار مهم است و حضور معلولان در جامعه نیازمند زمینه و شرایط لازم است که باید فراهم شود.

وی با بیان اینکه محیط شهری بوشهر جوابگوی نیازهای معلولان نیست خاطر نشان کرد: محیط و مبلمان شهری و بین شهری، خانگی و جامعه در بوشهر شرایط لازم برای نقش آفرینی معلولان یا ندارند و یا خیلی کم است.

ریشهری از شناسایی 19 هزار معلول در استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: از این میان 12 هزار نفر آنان را معلول جسمی حرکتی تشکیل می‌دهند که مستلزم توجه خاص و ایجاد شرایط و فضایی مطلوب هستند.

وی با بیان اینکه در استان بوشهر تلاش‌های خوبی برای مناسب‌‌سازی محیط اداری ویژه معلولان انجام گرفته گفت:این تلاش‌ها با واقعیت‌ها فاصله دارد و باید با همفکری و توان افزایی در این بخش گام‌های موثری برداشته شود.

انتهای پیام/پ

معلولان جسمی حرکتی بوشهر 12 هزار نفر هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.