مدیرکل هواشناسی بوشهر خبر داد

ابرهای باران‌زا در راه استان بوشهر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش ناپایداری‌های جوی و ورود سامانه بارشی از فردا خبر داد و گفت: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در بسیاری از مناطق استان وجود دارد.

ابرهای باران‌زا در راه استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نادر شفیع‌خدایی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد به تدریج جهت جریانات به جنوبی تغییر می‌یابد که پیش‌بینی می‌شود همزمان با آغاز فعالیت سامانه بارشی در استان از فردا بتدریج بر سرعت این جریانات افزوده شود.

وی اضافه کرد: وزش باد شدید جنوب شرقی بر روی دریا از عصر فردا تا روز یکشنبه موجب خواهد شد که خلیج فارس مواج و متلاطم شود و  طی این مدت آسمان استان ابری همراه با رگبار باران و رعد و برق پیش بینی می شود.

شفیع‌خدایی ادامه داد: با توجه به افزایش ناپایداری‌های جوی و ورود سامانه بارشی از فردا و تقویت بارندگی‌ها به صورت رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید طی روزهای جمعه و شنبه آینده نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی در بیشتر نقاط استان عمدتاً در مناطق ساحلی استان هشدار داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به سبب وزش تندبادهای جنوب شرقی دریا مواج و متلاطم خواهد بود و توصیه می شود از ترددهای غیر ضروری دریایی  به ویژه تردد شناورهای کوچک و تفریحی خودداری شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: همچنین نسبت به وقوع آذرخش و ریزش تگرگ در مناطق مستعد و ایجاد خسارات در مزارع کشاورزی هشدار داده می‌شود.

وی ادامه داد: برای ۲۴ ساعت آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری در برخی نقاط همراه با مه صبحگاهی از اواخر وقت بتدریج ابری در نقاط جنوبی استان همراه با بارش پراکنده باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

شفیع‌خدایی گفت: جهت باد غالبا شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۲۸ کیلومتر در ساعت از عصر امروز به تدریج جنوب شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: ارتفاع موج دریا نیز ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر از فردا در سواحل جنوبی استان بتدریج ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

وی افزود: فردا زمان جزر اول دریا ساعت ۳۲ دقیقه بامداد، مد اول ساعت پنج و ۳۴ دقیقه بامداد، جزر دوم ساعت ۱۰ و ۵۸ دقیقه و مد دوم ساعت ۱۸ و ۹ دقیقه خواهد بود.

انتهای پیام/پ

هشدار برای آبگرفتگی معابر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.