مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان;

اجرای طرح کانون‌مدرسه در استان سمنان

طرح کانون‌مدرسه با عضویت 3 هزار و 350 دانش‌آموز از آبان‌ماه سال 96 در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان سمنان اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان از اجرای طرح کانون‌مدرسه در بیش از 55 مدرسه این استان خبر داد و گفت: در این طرح 3هزار و 350 دانش‌آموز پایه دوم تا ششم ابتدایی از 129 کلاس شرکت دارند.

وی اظهار داشت: این طرح با هماهنگی مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش استان و شهرستان در 16 مرکز فرهنگی‌هنری ثابت و یک مرکز سیار شهری در سمنان از آبان‌ماه سال جاری در حال اجراست و تا نیمه‌ی اول اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.


مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان اظهار داشت: کانون مدرسه عنوان طرحی است که بر اساس آن، از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی مربیان و مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای درونی کردن مفاهیم آموزشی مورد نیاز دانش‌آموزان دوره ابتدایی، ترویج کتاب‌خوانی، پرورش توان تفکر و قدرت نقد در میان آنان استفاده می‌شود.


جمال، ایجاد خلاقیت و نوآوری و کسب مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان، انس دانش‌آموزان با مطالعه و کتاب‌خوانی و پرورش قوه تفکر، لذت‌بخش کردن محیط یادگیری و استفاده از سبک‌های متنوع یادگیری با آموزش های غیر مستقیم را از اهداف اصلی طرح کانون‌مدرسه عنوان و تصریح کرد: طرح «کانون‌مدرسه» در دوره‌های گذشته به شکل کوتاه مدت اجرا می‌شد؛ اما در دور جدید که از سال تحصیلی 96 - 95 آغاز شده و همچنان ادامه دارد، نقاط قوت و ضعف این طرح بررسی و ارزیابی شده و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که هریک از مراکز فرهنگی‌هنری کانون در سراسر استان با دو مدرسه دخترانه و دو مدرسه پسرانه ارتباط برقرار ‌کنند و حداقل در دو روز هفته از هر مدرسه دانش‌آموزان یک کلاس به همراه معلمان خود در مراکز حضور ‌یابند و یکی از درس‌های کتاب‌های فارسی، علوم، اجتماعی و هدیه‌های آسمانی در قالب فعالیت‌های فرهنگی‌هنری مانند قصه‌گویی، نمایش، نقاشی و کاردستی به دانش‌آموزان ارایه شود.


وی با اشاره به حرکت نمادین طرح کانون مدرسه، گفت: به هیچ وجه کانون قصد تدریس دروس مدارس را ندارد و مربیان، فعالیت‌های همیشگی خود را انجام می‌دهند و هدف این طرح، آشنایی بیشتر معلمان با شیوه‌های غیر مستقیم ارائه مفاهیم درسی به دانش‌آموزان از یک‌سو و معرفی و علاقه‌مند کردن دانش‌آموزان مدارس به فعالیت‌های کانون و استمرار و پایداری عضویت داوطلبان و علاقه‌مندان از سوی دیگر است.


مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان در ادامه افزود: با توجه به اینکه ظرفیت حضور تمام دانش‌آموزان مدارس در مراکز کانون وجود ندارد با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در برخی از روزهای اجرای این طرح نیز مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون در مدارس حضور می‌یابند و به اجرای فعالیت‌های فرهنگی و ‌هنری در مدرسه‌ها می‌پردازند تا دانش‌آموزان بیشتری بتوانند از آن بهره‌مند شوند.


جمال همچنین اجرای فعالیت‌های جنبی از قبیل ارتباط بیشتر مربیان کانون با خانواده‌های دانش‌آموزان و حضور مربیان در انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس به منظور آشنایی بیشتر آنها با فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در دور جدید اجرای این طرح عنوان کرد.


وی همچنین با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردهای دانش‌آموزان در فرآیند اجرای طرح و جشن پایانی طرح «کانون‌مدرسه» در نیمه‌ی دوم اردیبهشت‌ماه، ابراز داشت: برپایی این نمایشگاهها با هدف تشویق دانش‌آموزان و آشنایی بیشتر مسئولان استانی و شهری و خانواده‌ها با تأثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی‌هنری کانون صورت می‌گیرد.


گفتنی است؛ از مجموع 3هزار و 350 دانش‌آموز عضو طرح کانون‌مدرسه، 700 دانش‌آموز در سال گذشته در این طرح شرکت داشته و در دور جدید به تمدید عضویت پرداخته‌اند.


اجرای طرح کانون‌مدرسه در بیش از 55 مدرسه استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار