75 درصد دانش آموختگان علمی کاربردی جذب بازار کار شده‌اند

رئیس دانشگاه جامع علمی، کاربردی کشور گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیش از 75 درصد دانش آموختگان این دانشگاه جذب بازار کار شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی، کاربردی کشور در نشست با جمعی از خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: 25 سال از تأسیس و فعالیت این دانشگاه در کشور سپری می‌شود و در این مدت افزون بر یک میلیون و 500 هزار دانش آموخته داشته است.

وی افزود: ظرفیت پذیرش دانشجوی این دانشگاه در سال تحصیلی جاری 550 هزار نفر بوده که حدود 150 هزار نفر نام نویسی کرده و هم اینک در 850 مرکز آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی، کاربردی کشور بیان کرد: رشته‌های تحصیلی این دانشگاه در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد و در پنج حوزه شامل کشاورزی، صنعت، مدیریت، خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر است.

امید با اشاره به همکاری حدود 50 هزار مدرس با دانشگاه جامع علمی، کاربردی در کشور، عنوان کرد: تعداد کد رشته محل‌های این دانشگاه هم اینک حدود هشت هزار و 500 مورد است که در سال تحصیلی آینده به حدود پنج هزار مورد کاهش می‌یابد.

وی ابراز داشت: 2 هدف گذاری مهم دانشگاه جامع علمی، کاربردی کشور که با جدیت نیز دنبال می‌شود شامل ارتقای کیفیت آموزش و مهارت آموزی و تخصصی شدن مراکز آموزشی این دانشگاه است بدان معنا که هر مرکز آموزش‌های مهارتی خاصی را ارائه دهد.

رئیس دانشگاه جامع علمی، کاربردی کشور گفت: مأموریت اصلی این دانشگاه در بخش آموزش توجه جدی به مقوله مهارت آموزی و در بخش پژوهش نیز ایجاد و راه اندازی مراکز رشد و نوآوری است.

امید اظهار داشت: مجوز ایجاد مراکز رشد و نوآوری توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داده شده و آمادگی لازم برای راه اندازی چنین مراکزی در دانشگاه‌های جامع علمی، کاربردی تمامی استان‌های کشور وجود دارد.

وی افزود: ایجاد مراکز رشد و نوآوری در دانشگاه جامع علمی، کاربردی زمینه ساز راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان در راستای کمک به ایجاد اشتغال و تبدیل ایده به محصول است.

رئیس دانشگاه جامع علمی، کاربردی کشور بیان کرد: تا سال 1399 به عنوان پایان برنامه ششم توسعه باید 30 درصد دانشجویان دانشگاه‌های کشور مهارتی باشند و ظرفیت لازم برای ارائه آموزش‌های مهارتی در دانشگاه جامع علمی، کاربردی نیز موجود بوده اما تعداد متقاضیان اندک است.

امید عنوان کرد: ایجاد اشتغال جزء مهمترین مسائل کنونی کشور و دغدغه اصلی دولت بوده و دانشگاه جامع علمی، کاربردی نیز با داشتن رویکرد مهارت آموزی می‌تواند به کاهش نرخ بیکاری و تحقق هر چه مطلوب‌تر اقتصاد مقاومتی کمک بسزایی کند.

وی ابراز داشت: مسئولان دانشگاه جامع علمی، کاربردی کشور پیشنهاد تأمین 30 درصد از شهریه دانشجویان رشته‌های مهارتی این دانشگاه توسط دولت را مدتی قبل به مجلس شورای اسلامی ارائه دادند که در حال پیگیری است.

امید گفت: رشد شهریه دانشجویان این دانشگاه سالانه تنها 10 درصد بوده و در سال تحصیلی آینده نیز همین میزان افزایش پیش بینی می‌شود.

«محمدحسین امید» برای دیدار با مسئولان و کارکنان دانشگاه جامع علمی، کاربردی کهگیلویه و بویراحمد و نشست با «علی محمد احمدی» استاندار این استان به یاسوج سفر کرد.

تفاهم نامه همکاری بین استانداری کهگیلویه و بویراحمد و دانشگاه جامع علمی، کاربردی کشور برای تأمین نیروهای ماهر در استان و ارائه آموزش‌های مهارتی لازم به آنان توسط این دانشگاه امضا شد.

18 مهر 1371 سالروز تأسیس دانشگاه جامع علمی، کاربردی در کشور است.

هم اینک حدود 6 هزار دانشجوی مرد و زن در 11 مرکز آموزشی دانشگاه جامع علمی، کاربردی کهگیلویه و بویراحمد مشغول به تحصیل هستند.

 

انتهای پیام/ش

 افزون بر یک میلیون و 500 هزار دانش آموخته  تاکنون در دانشگاه علمی کاربردی فارغ التحصیل شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.