استاندار کرمان؛

با افتتاح طرح های فولادی جایگاه کرمان ارتقا می یابد

استاندار کرمان گفت: با سفر هفته آینده رئیس جمهور به کرمان وبرنامه افتتاح پروژه های فولادی جایگاه کرمان در فولاد کشور ارتقا می یابد.

با افتتاح طرح های فولادی جایگاه کرمان ارتقا می یابدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان در نخستین نشست مشترک شورای عالی معادن کشور و شورای معادن استان کرمان در محل استانداری کرمان گفت: این استان غربالگری معدنی نشده و باید فعالیت اکتشافی در کرمان افزایش یابد و در دولت دوازدهم نیز باید تحرک بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در بخش پهنه‌های جدید اکتشافی در دولت تدبیر و امید اتفاقات خوبی افتاده است اظهار کرد: اکتشافات جدید می‌تواند ذخایر معدنی را افزایش دهد.

استاندار کرمان گفت: برخی از معادن غیرفعال از جمله شرکت تیتانیوم توسط شرکت ایمیدرو مجددا فعال شده و بزرگترین معدن تیتانیوم خاورمیانه در شهرستان کهنوج استان کرمان است.

وی افزود: در صنایع فولاد به همت شرکت گل گهر سیرجان و میدکو که متولی فلزات محسوب می‌شود زنجیره فولاد در کرمان تکمیل شد و نخستین ذوب را در کرمان داشته ایم.

رزم حسینی تصریح کرد: پروژه‌هایی که هفته آینده با حضور رئیس جمهوری کلنگ زنی و یا افتتاح می‌شود جایگاه استان را در صنعت فولاد افزایش می‌دهد.

وی گفت: یکی از اقدامات خوب وزیر صنعت، معدن و تجارت ایجاد شورای عالی معادن استان‌ها است و امیدواریم تفویض اختیارات بصورت واقعی در این شورا صورت گیرد.

استاندار کرمان افزود: انتظار می‌رود استان‌های معدن خیز که اقتصاد آن‌ها وابسته به معدن است اختیارات قانونی را خودشان در دست بگیرند و بتوانیم از اختیارات به توسعه زیرساخت‌های معدنی با همگرایی دستگاه‌های معدنی دست یابیم.

وی عنوان کرد: واگذاری ۲۰ درصد از حقوق دولتی به استان‌ها می‌تواند به توسعه استان کرمان کمک کند در حالی که واگذاری حقوق دولتی تاکنون به خزانه می‌رفت و به استان‌ها واگذار نمی‌شد.

رزم حسینی با بیان اینکه شرکت‌های توسعه گرا باید به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند گفت: گردش مالی شرکت‌هایی که در استان کرمان فعال هستند باید در این استان باشد نه در بانک‌های تهران.

در نخستین نشست مشترک شورای عالی معادن کشور و شورای معادن استان کرمان سرقینی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس خانه معدن ایران، ریاست سازمان نظام مهندسی کشور، معاون اکتشاف سازمان زمین شناسی، رئیس کمیسیون معدن در مجلس شورای اسلامی، نماینده‌های مردم کرمان و راور، سیرجان و بردسیر، شهربابک، رفسنجان و انار در خانه ملت و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیران بخش خصوصی کرمان، معاون قضایی دادگستری کل استان تهران و ریاست صنایع معدنی گل گهر سیرجان حضور داشتند.
انتهای پیام/ح

جایگاه فولادی کرمان در کشور ارتقا می یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار