تملک کارخانه ریسباف با 207 میلیارد تومان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: کارخانه ریسباف اصفهان به مساحت 69 هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر 207 میلیارد تومان تملک شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌اله غلامی امروز در هفتمین کنفرانس بین‌المللی توسعه پایدار و عمران شهری اظهار کرد: امروز کلان‌شهرها با ابتدایی‌ترین حقوق شهروندی همچون هوای پاک و آب با مشکل مواجه هستند.

وی افزود: در دهه‌های اخیر با استفاده از عناوین توسعه پایدار پروژه‌هایی تعریف شده که بر سر توسعه پایدار شهرها مانع ایجاد کرده‌اند؛ سکونت‌گاه‌های ساکنان که محل‌های آسایش و آرامش بود در حد انبار تنزل داده‌ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه شهرهای ما از شهر انسان‌محور خارج شده است، گفت: برای اصلاح مسیر توسعه پایدار و عمران شهری، هفتمین کنفرانس بین‌المللی توسعه پایدار و عمران شهری در اصفهان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه شهرها با همکاری مراکز دانشگاهی، دستگاه‌های اجرایی و با همکاری وزارت راه و شهرسازی طی جلسات متعدد در خصوص مقالات رسیده به این کنفرانس تعیین تکلیف شده است.

غلامی با تأکید بر نقش معماری و شهرسازی در توسعه پایدار برای ایجاد معماری ایرانی اسلامی عنوان داشت: برای بررسی نیازهای امروز شهروندان نقش حمل و نقل یک‌پارچه بر توسعه پایدار شهری و نقش مدیریت منابع آب، انرژی و محیط زیست در توسعه پایدار شهری امری لازم و ضروری است.

وی بیان کرد: همچنین نقش اقتصاد شهری بر مدیریت پایدار شهری و نقش بازآفرینی شهری در توسعه پایدار شهرها بسیار اهمیت دارد و در راستای تدوین اندیشه ایران‌شهری، در این خصوص همایشی با حضور مقامات عالی وزارت برنامه‌ریزی خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: برای برگزاری این کنفرانس مکانی را انتخاب کردیم که نیازمند حضور ما بود، کارخانه ریسباف به عنوان ارزشمندترین یادگار میراث صنعتی اصفهان امروز میزبان مهمانان هفتمین کنفرانس بین‌المللی توسعه پایدار و عمران شهری است.

وی ادامه داد: این کارخانه به مساحت 69 هزار  متر مربع و با اعتباری بالغ بر 207 میلیارد تومان تملک شد تا بار دیگر جایگاه آن در اصفهان برجسته و رویکرد استفاده از این فضا تغییر کند؛ انتقال برگزاری نشست‌ها، کنفرانس‌ها و همایش‌های لوکس و مجلل به کارخانه قدیمی ریسباف اقدامی برای تحقق رویکرد تغییر کاربری این کارخانه است.

 

انتهای پیام/م

 

کنفرانس بین‌المللی توسعه پایدار و عمران شهری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار