رئیس اداره حفاظت محیط زیست رزن:

معرفی 10 کشاورز متخلف در رزن

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رزن از معرفی 10 کشاورزمتخلف و ارجاع پرونده به مراجع قضایی خبر داد.

پرونده 10 کشاورز متخلف رزنی به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مجید اسکندری رئیس اداره حفاظت محیط زیست رزن با بیان اینکه پسماندهای پلاستیکی ناشی از کشت های زیر پلاستیکی جزو پسماندهای کشاورزی محسوب می شود.

وی ادامه داد: طبق ماده 13 ضوابط و روش های مدیریت اجرایی پسماندهای کشاورزی، مراجع قضایی به موجب شکایت جهاد کشاورزی و محیط زیست درباره تخلفات مدیریت پسماندهای کشاورزی به این جرائم رسیدگی می کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رزن ادامه داد: در این راستا اداره کل حفاظت محیط زیست رزن با همکاری جهاد کشاورزی اقدام به برخورد با کشاورزانی که نسبت به جمع آوری پسماندهای کشاورزی به ویژه پلاستیک ها اقدامی نمی کنند ، کرده است.

اسکندری یادآوری کرد: هفت کشاورز در سال 95 به علت کم توجهی به جمع آوری پسماندهای به جا مانده از کشت های پلاستیکی به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: امسال نیز برای 21 کشاورز اخطاریه قانونی صادر شد و از ابتدای مهر سال جاری کشاورزانی که نسبت به دریافت پسماندهای پلاستیکی اقدامی نکرده بودند به مرجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رزن گفت: تجزیه پلاستیک های رها شده در زمین های کشاورزی 100 تا 300 سال طول می کشد بنابراین رها سازی آن در سطح زمین موجب آلودگی و تخریب بافت و ساختمان خاک و نمایان کردن چهره ای پلشت از محیط زیست می شود.

انتهای پیام/ب

50 درصد از اراضی رزن قابل کشت است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.