راه اندازی مرکز یادگیری سیار کشور درزیلایی بویراحمد

نخستین مرکز یادگیری محلی سیار کشور در منطقه زیلایی کهگیلویه وبویراحمد راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  در آئینی با حضور مسئولان ومردم، دهیاران وآموزش دهندگان سوادآموزی وسوادآموزان،با اجرای ویژه برنامه‌های بومی محلی با محوریت آئین‌های عشایری فعالیت نخستین مرکز یادگیری محلی سیار کشور در روستای موشمی سفلی زیلایی شهرستان بویراحمد در ۱۷۰ کیلومتری شهر یاسوج آغاز شد.

معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور در این آیین گفت:این مرکز با هدف آموزش مهارت‌های زندگی،کارآفرینی،اشتغال و تولید،ارتقاء دانش و فرهنگ محیط زیست،کشاورزی،منابع طبیعی،آموزش حقوق اجتماعی وشهروندی وبهداشت راه اندازی شد.

محمدمهدی زاده افزود:با توجه به پراکندگی روستا‌ها ومناطق عشایری، این مرکز به صورت سیار، با حضور مدرسان ومتخصصان کلاس‌های مهارت آموزی را با محوریت چند منطقه پراکنده در یک روستا برگزار می‌کند.

وی ادامه داد:با پیشنهاد و بررسی معاونت سوادآموزی آموزش وپرورش،مؤسسه مکتب القرآن و آموزش و پرورش عشایر سیار استان ظرفیت‌های بومی منطقه شناسایی و آموزش‌های خاصِ مناطق ارائه می‌شود.

معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور اضافه کرد: در برخی بخش‌ها مانند آموزش‌های کشاورزی و فنی و حرفه‌ای براساس قرارداد انجام شده فعالیت می‌شود.

وی افزود:این مرکز با توجه به گزارش دفتر ریاست محترم جمهور وضرورت ارتقاء آگاهی این مناطق به عنوان نخستین مرکز یادگیری محلی سیار کشور است.

معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی آموزش وپرورش استان هم گفت:۴ مرکز یادگیری محلی استان که در سال گذشته فعال بودند دوباره راه اندازی که با احتساب این مرکز ۳ مرکز دیگر اضافه و هم اکنون ۷ مرکز یادگیری در استان فعال است.

اردشیر یاری افزود:در کنار آموزش خواندن و نوشتن، فراگیری مهارت‌های زندگی یک ضرورت است که در این مرکز محقق می‌شود.

وی ادامه داد:این مرکز توسط بخش غیردولتی و با استفاده از ظرفیت مدرسان و متخصصان استان فعالیت می‌کند.

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان هم گفت: بیش از ۴۰ نوع مهارت وآموزش لازم در مراکز یادگیری محلی ارائه می‌شود.

سیدحمدالله خواهش نیک افزود:راه اندازی ۳ مرکز یادگیری جدید در دهدشت ،دنا و مناطق عشایری زیلایی در سال جدید از موفقیت‌های ارزشمند حوزه سوادآموزی است.

وی ادامه داد:خواندن و نوشتن ابزار سوادآموزی در کنار مهارت‌های اساسی زندگی است و از اهداف برنامه‌های مهم حوزه سوادآموزی است که برای ۵۲ روستا و منطقه عشایری زیلایی به صورت سیار انجام می‌شود.

رئیس آموزش عشایر سیار استان هم گفت:براساس آخرین اطلاعات ارائه شده ۳۷۵ بی سواد در روستا‌ها ومناطق عشایری زیلایی با جمعیت ۱۱ هزار نفر وجوددارد که کار نام نویسی آن‌ها برای سوادآموزی و استفاده در این مرکز ادامه دارد.

اسماعیل رضایی نیک افزود:ارتقاء برخی مهارت‌ها برای عشایر فرصتی برای کارآفرینی واشتغال است که در این مرکز تحقق می‌یابد.

 

انتهای پیام/ش

راه اندازی مرکز یادگیری سیار با هدف آموزش مهارت‌های زندگی،کارآفرینی و اشتغال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.