جنگ سوریه چند معلول دائم برجای گذاشته است؟

سازمان بهداشت جهانی با صدور گزارشی از وجود یک و نیم میلیون معلول جنگی در سوریه خبر داد.

جنگ سوریه چند معلول دائم برجای گذاشته است؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در گزارش سازمان بهداشت جهانی و نهاد بین‌المللی مربوط به معلولین آمده است که هر ماه جنگ و درگیری‌ها در سوریه ۳۰ هزار مجروح بر جای می‌گذارد و این جنگ تاکنون یک و نیم میلیون مجروح با معلولیت دائمی از میان ۳ میلیون شخصی که از آغاز جنگ در سوریه مجروح شده‌اند،‌ بر جای گذاشته است.

براساس این گزارش جامعه بین‌الملل باید حمایت خود را برای توانمند کردن این افراد و بازگرداندن آن‌ها به جامعه گسترش دهد.

گزارش مذکور تاکید دارد که ۸۶ هزار تن از این یک و نیم میلیون معلول جنگی مجبور به قطع عضو شده‌اند. درگیری‌ها در سوریه باعث شده است تا مناطق مسکونی در این کشور هدف قرار گرفته و آلودگی زیست محیطی به دلیل استفاده از مواد منفجره در تمام مناطق آن افزایش یابد. تعداد کسانی که به خدمات اجتماعی و بهداشتی نیاز دارند،‌ در حال افزایش است و مجروحان این جنگ به توجه خاصی محتاج‌اند.

صدها هزار تن از کسانی که در جریان این جنگ مجروح شدند و یا نیروهای نظام حاکم و یا گروه‌های مسلح از وخیم شدن ارائه خدمات بهداشتی و اجتماعی رنج می‌برند. شرایط بسیار وخیم‌ است چرا که خانواده‌های افراد مجروح و معلول عموما جزو خانواده‌های فقیر و آواره به شمار می‌آیند و نظام حاکم توانایی پرداخت هزینه‌های مالی و بهداشتی برای این افراد را ندارد.

گزارش سازمان بهداشت جهانی همچنین نشان می‌دهد که کمتر از نیمی از بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها در سوریه همچنان به ارائه خدمات به بیماران می‌پردازند و بیشتر آن‌ها تجهیزات لازم برای سرویس‌ دهی به مجروحان را ندارد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

 یک و نیم میلیون معلول دائم نتیجه  جنگ سوریه

برچسب ها: مجروح ، معلول ، سوریه ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.