سیزدهمین نشست خبری سالانه پوتین با رسانه‌های جهان؛

پوتین: در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۸ به عنوان نامزد مستقل شرکت می‌کنم

سیزدهمین نشست خبری سالانه رئیس‌جمهور روسیه با رسانه‌های جهان در مسکو آغاز شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیزدهمین نشست خبری ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از لحظاتی پیش در سالن مرکز تجارت بین الملل مسکو آغاز شد.  نشست خبری امسال با ثبت یک رکورد جدید در تعداد خبرنگاران همراه بود. یک هزار و 640 خبرنگار، عکاس و تصویربردار از روسیه و کشورهای مختلف جهان، برای پوشش خبری سیزدهمین نشست خبری سالانه رییس جمهور روسیه در این سالن حضور پیدا کرده اند. رسانه های معتبر بین المللی، سخنان پوتین را بصورت زنده پخش خواهند کرد.

براساس سنت سال‌های اخیر، ولادیمیر پوتین ابتدا دستاوردهای کشورش در عرصه داخلی و بین المللی را تشریح و سپس رویکرد این کشور در سال آینده را تشریح خواهد کرد.

پوتین: در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۸ به عنوان نامزد مستقل شرکت می‌کنم

وی در این نشست خبری اعلام کرد در انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 در کشورش به عنوان نامزد مستقل شرکت می کند.

پوتین گفت وی دوست دارد روسیه «هدفی رو به آینده داشته باشد» و با افزایش انعطاف پذیری اقتصاد خود، کارایی خود را افزایش دهد.

وی اعلام کرد در صورت پیروزی در انتخابات، توسعه بخش بهداشت و آموزش را در اولویت قرار خواهد داد.

رئیس‌جمهور روسیه افزود دوست دارد رقابت سیاسی بیشتری را شاهد باشد زیرا این امر باعث توازن بیشتر در نظام سیاسی این کشور می شود.

وی گفت در انتخابات به عنوان نامزدی وارد عرصه انتخابات خواهد شد که با تصمیم خود، نامزد انتخابات شده است و به این ترتیب فاصله خود را با حزب حاکم کرملین، موسوم به روسیه متحد، حفظ می کند.

پوتین: در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۸ به عنوان نامزد مستقل شرکت می‌کنم

پوتین 65 ساله امروز در کنفرانس مطبوعاتی سالانه‌اش تاکید کرد نظام سیاسی روسیه باید به مراتب رقابتی تر باشد ولی مخالفان فاقد یک نامزد قدرتمند هستند که بتواند وی را در انتخابات به چالش بکشد. زیرا مخالفانش با وجود ایجاد سر و صدا و هیاهوی زیاد، چیزی برای ارائه به ملت روسیه در چنته ندارند.

 رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد آمریکا عملا پیمان موشکی با روسیه را زیر پا گذاشته است.

وی اعلام کرد مسکو قادر است بدون آنکه آغازگر یک مسابقه تسلیحاتی جدید باشد، امنیت خود را حفظ کند.

 پوتین در ادامه این نشست خبری تاکید کرد روسیه به ورزشکاران خود کمک می‌کند تا در دادگاه‌های بین المللی از حق خود دفاع کنند. او گفت: من می‌دانم که بسیاری از مقامات بین‌المللی از این موضوع استقبال نمی‌کنند. خوب، ما باید چکار کنیم؟ ما باید در دادگاه‌های مدنی حضور داشته باشیم و به ورزشکاران خود برای رسیدن به حق خود دفاع کنیم.

او در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت مخالفان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تلاش می‌کنند کار وی را نامشروع جلوه دهند، اما درک نمی‌کنند که به این شکل به کشور خود لطمه وارد می‌کنند.

رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به پرسشی درباره تماس‌های احتمالی تیم ترامپ با این کش.ر گفت: «این را مخالفان ترامپ از خود در آورده‌اند تا کار وی را دارای ماهیت نامشروع جلوه دهند.»

پوتین خاطرنشان کرد: مخالفان ترامپ با مطرح کردن چنین اتهامات عجیبی به اوضاع سیاسی در داخل کشور خود لطمه وارد می‌کنند و «این به معنای آن است که به رای‌دهندگانی که به وی (ترامپ) رای داده‌اند، احترام نمی‌گذارند.»

او در واکنش به اقدامات اخیر آمریکا علیه دیپلمات‌های روس به بهانه دخالت در انتخابات 2016 گفت : آیا در زمان انتخابات در یک کشور، ما باید روابط دیپلماتیک خود را با آن کشور قطع کنیم؟ اینکه سفیر ما در آمریکا در زمان انتخابات با شخص یا اشخاصی در این کشور دیدار کرده در هر کجای دیگر جهان نیز اتفاق می‌افتد.دیدار‌های دیپلمات‌های خارجی با نامزد‌های انتخاباتی کشور‌ها موضوعی عادی و به منظور آگاهی از رویکرد آتی آن‌ها نسبت به کشورشان است.

رئیس‌جمهور روسیه در بخشی دیگر از اظهاراتش خاطرنشان کرد: کره شمالی در سال ۲۰۰۵ توافق کرد که برنامه هسته‌ای خود را محدود کند، اما چند ماه بعد، آمریکا تصمیم گرفت از توافقی که امضا کرده بود، فراتر برود. این آمریکا بود که کره شمالی را تحریک کرد تا برای حفاظت از خود از این توافق خارج شود.

پوتین افزود: کره شمالی مجبور شد تسلیحات کشتار جمعی بسازد و امروز ظاهرا موشک‌هایی دارد که می‌توانند به خاک آمریکا برسند. ما به آمریکا هشدار داده‌ایم که اگر فرضا بخواهد با موشک‌های نقطه‌زن، به کره شمالی حمله کند، از کجا می‌داند کدام نقطه را هدف قرار دهد؟!

رئیس‌جمهور روسیه در واکنش به تهدیدهای تکراری واشنگتن علیه پیونگ‌یانگ گفت: آمریکا یکبار تسلیحات هسته‌ای خود را علیه ژاپن استفاده کرده است و اگر این اتفاق دوباره بیفتد پیامد‌های آن فاجعه‌بار خواهد بود.

انتهای پیام/

 نشست خبری سالانه پوتین با رسانه‌های جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Bulgaria
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
پوتین دمتگرم
آخرین اخبار