مدیرعامل جدید سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران؛

استقرار 92 درصد از صنایع کشور در شهرک های صنعتی

مدیرعامل جدید سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ازاستقرار 92 درصد از صنایع کشور در شهرک های صنعتی خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نجفی مدیرعامل جدید سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در بیست و سومین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی که در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد گفت: در حال حاضر ۹۲ درصد از صنایع در کشور صنایع کوچک و متوسط صنعتی هستند که اگر بتوانیم ۲۰ هزار از واحدها را که با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند، فعال کرده و بازار آنها را پیدا کنیم، نتیجه آن اشتغال خواهد بود.

وی با بیان اینکه مشکلی که در صنعت و معدن داریم این است که مدیران ما شجاع، نترس و ریسک پذیر نیستند، گفت: اگر کسی در این برهه مسوولیت می‌پذیرد باید این خصوصیات لازم را داشته باشد.

وی افزود: وزیر صنعت و معدن بنا بر برخی مشکلات نتوانستند در این مراسم حضور داشته باشند ولی در اولین فرصت قول سفر به این دیار را داده است.

وی با اشاره به اینکه تولید ما مشکل دارد ولی دیگر آخر راه نیست،گفت: با ناامید شدن مشکلات حل نخواهد شد و باید راه را یافت و یا راهی ساخت.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه ملت ما همگی افراد خوش فکر و ایده‌پرداز هستند، افزود: هنر آن است که در سخت‌ترین شرایط راه مناسب را پیدا کرد و ما نیز در شرایط تحریم باید این راه را ایجاد کنیم و به خودکفایی برسیم.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴۰ هزار واحد فعال و نیمه فعال در شهرک‌های صنعتی وجود دارد، گفت: در حال حاضر ۹۲ درصد از صنایع در کشور صنایع کوچک و متوسط صنعتی هستند که اگر بتوانیم ۲۰ هزار از واحدها را که با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند، فعال کرده و بازار آنها را پیدا کنیم، نتیجه آن اشتغال خواهد بود.

معاون وزیر صنعت و معدن ابراز کرد: برای رسیدن به اهداف اشتغال، هدف و استراتزی لازم است که باید سیاست‌های خارجی و داخلی در یک مسیر بوده و این بسترسازی را ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: تمام صحبت‌های دولت و وزیر صنعت،معدن و تجارت در راستایی است که با کمک‌های مالی و اعتباری صنایع را فعال کرد.

نجفی با بیان اینکه مشکلی که در صنعت و معدن داریم این است که مدیران ما شجاع، نترس و ریسک پذیر نیستند، تصریح کرد: اگر کسی در این برهه مسوولیت می‌پذیرد باید این خصوصیات را داشته باشد و حرفی از نمی‌توانم، نزند.

وی ابراز کرد:مسوولیت اتاق ایران و عضو شورای پول، تنظیم بازار ایران است و باید دفاع کند و شجاعانه وارد عمل شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در بازدید از این صنایع، شهرک‌های صنعتی انتخاب مسیری نداشته است که باید اصلاح شود.

وی بیان داشت: با تمام وجود در شهرداری تبریز کار کرده‌ام و با همان توان برای مسوولیت جدید کار خواهم کرد.

نجفی با اشاره به اینکه باید شرایط آماده شود تا بتوانیم صنایع کوچک را فعال کنیم،گفت: اخیراً مرکز مبادله صنایع کوچک ایران با کره ایجاد شده و در روزهای آتی اقدامات دیگری نیز صورت خواهد گرفت تا از تجارب آنها استفاده کنیم.

وی با یادآوری اینکه کره در سال ۱۹۴۲ از ناتوانی برخی امور در حال تلف شدن بود ولی خودشان مدعی هستند که از کشتی‌سازی ایران بازدید کرده‌اند و غبطه می‌خوردند که روزی به سطح ایران برسند، افزود:الآن کشتی سازی هیوندا را دارند که 10 هزار کشتی غول پیکر در حال ساخت دارد.

نجفی تاکید داشت: شرایط سیستم بانکی باید اصلاح شود و خروجی این نشست‌ها این باشد که براساس رهنمودها و یافته‌های این جلسه، چند درصد از صادرات افزایش یابد.

جشمید برزگر رئیس انجمن انبوه سازان کشور نیز در این همایش گفت:با گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی و در دوران جنگ مدیریت بسیار قوی داشتیم که بعد از آن دوران سازندگی برای کشور آغاز شد.

وی افزود: ما یک دوران طلایی در دهه 80 در کشور داشتیم با این معنی که۳۰ میلیارد بدهی وجود داشت و ارتباط ضعیفی با کشورهای جهان داشتیم ولی با عقل سلیم و مدیریت کلان همچنین دوراندیشی توانستیم رشد صادرات غیرنفتی را به بیشتر از میزان عربستان و ترکیه برسانیم.

رئیس انجمن انبوه سازان ابراز کرد: بخش خصوصی تقویت یافت و فهمیدند که گره‌گشای کشور هستند زیرا ما هشت سال دولتی داشتیم که ۸۰۰ هزار میلیارد بدهی برای دولت گذاشت و ۴۰۰ هزار میلیارد پروژه نیمه تمام برایمان رقم زد.

وی اضافه کرد: امروز ما افتخار می‌کنیم که ۴۰ میلیارد دلار صادرات داریم ولی آیا واقعا این میزان واقعیت دارد؟ در حالی که فقط ۷ میلیارد دلار در واقعیت صادرات داریم.

 وی بیان کرد: بخش خصوصی با ۲۰ درصد امکانات با ۸۰ درصد دولت رقابت می کند، باید ما خصوصی‌سازی و اصل ۴۴ را جدی گرفته و باید دولت دست بردارد و مزاحم بخش خصوصی نشود، اگر زمانی به این نتیجه رسیدیم، پیشرفت خواهیم کرد.

رئیس انجمن انبوه سازان کشور تصریح کرد: اقتصاد دولتی یعنی رانت و فساد،مدیران ما تمایلی به اهمیت بخش خصوصی ندارند.

وی ادامه داد: اقتصاد دولتی یعنی ایجاد موانع برای تولیدکننده، با این شرایط  از کدام مشوق حرف می‌زنیم که به تولید کننده داده‌ایم.

وی بیان داشت:باید صندوق‌های تضمین صادرات ایجاد کنیم،متاسفانه اهمیتی به بخش خصوصی داده نمی شود، همین سیاست‌ها در دولت تدبیر و امید نیز مشاهده شده است.

انتهای پیام/ش

ایجاد مرکز مبادله صنایع کوچک ایران با کره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.