افشارزاده: اشتباه بزرگ ورزش ایران کنار گذاشتن بازنشستگان است

دبیر سابق کمیته ملی المپیک گفت: بزرگترین اشتباه ورزش کشور کنار گذاشتن افراد بازنشسته است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان بهرام افشارزاده دبیر فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی و دبیر سابق کمیته ملی المپیک در گفت و گو با رادیو پیرامون موانع پیشرفت و توسعه دیپلماسی ورزشی کشور بیان کرد: متاسفانه افرادی که در راس فدراسیون ها و ورزش کشور قرار دارند، آگاهی لازم را در مورد روابط بین المللی ندارند. به علاوه فعالیت و ارتباطات لازم با مناصب مختلف دنیا نیز وجود ندارد. گاهی اوقات هم تصمیماتی در وزارت ورزش یا فدراسیون ها گرفته می شود که مغایر با مسائل بین المللی است. ما یک سیستم ویژه در روابط بین المللی در عرصه هایی مثل مجامع بین المللی، شورای المپیک آسیا، کمیته بین المللی المپیک و ... نداریم.

افشارزاده درباره ضعف بزرگ مدیریتی حوزه ورزش کشور بیان کرد: یکی از مشکلات ما این است که فردی که رئیس فدراسیون می شود و یا در کمیته ملی المپیک قرار می گیرد سعی می کند تا افرادی که قبلا مسئولیتی داشتند را حذف کند که این بزرگترین اشتباه تاریخ ورزش کشور است. کسی که چندین سال در عرصه بین الملل کار کرده خیلی راحت قلم گرفته می شود. این کار بدعت شده است و هر فردی که رئیس فدراسیون می شود، افرادی را که مسئولیت بین المللی دارند، حدف می کند. بدین ترتیب همه سرمایه گذاری ها تباه می شود.

او در مورد راهکار برون رفت از این وضعیت فعلی خاطر نشان کرد: باید با برنامه ریزی اصولی و منطقی داشته باشیم. بزرگترین اشتباه ورزش کشور این است که افرادی که عمری را در ورزش گذرانده اند، به عنوان بازنشسته خیلی راحت کنار گذاشته می شوند. درحالی که در مجامع بین المللی همه افراد بالای ۷۵ سال سن دارند. چون این افراد سرمایه هستند. در ورزش بازنشستگی نداریم. ما باید از این سرمایه ها به عنوان مشاور در اتاق های فکر فدراسیون ها استفاده کنیم.

انتهای پیام/

 اظهارات افشارزاده درباره به کارگیری بازنشستگان در ورزش 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
عجببب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
انشالله مشکلات به خوبی رفع بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
انشالله مشکلات به خوبی رفع بشه
آخرین اخبار