عباسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تعداد پذیرش نیروها در آزمون‌های استخدامی باید شفاف سازی شود

عضو کمیسیون آموزش گفت: پیش از برگزاری آزمون‌های استخدامی باید روشن شود که اولویت پذیرش با چه کسانی است.

یاسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت پذیرش نیروهای جدید در سازمان‌های دولتی از طریق برگزاری آزمون‌های استخدامی گفت: معمولا نیرو‌هایی که در سازمان‌های دولتی و دستگاه‌های اجرایی به صورت شرکتی، قراردادی و پیمانی فعالیت می‌کنند، پس از برگزاری آزمون‌های استخدامی و به ویژه در مرحله مصاحبه در اولویت استخدام قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: اغلب کسانی که در آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف پذیرفته می‌شوند، کسانی هستند که یا در آن نهادها و سازمان‌ها شاغل هستند یا اینکه سهمیه خاصی دارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات تصریح کرد: این موضوع باعث شده افرادی که خارج از این دستگاه‌ها و سازمان‌ها یعنی به صورت آزاد در آزمون‌های استخدامی شرکت می‌کنند، به امید پذیرفته شدن وارد فرآیند برگزاری آزمون قرار گیرند، اما بعد متوجه می‌شوند با آنکه آزمون خود را خوب داده‌اند و شرایط لازم را داشته‌اند، افراد دیگری در آن دستگاه‌ها پذیرفته شدند.

عباسی با انتقاد از اینکه تعداد پذیرش نیروها با آزمون‌های استخدامی کاملا شفاف نیست، تاکید کرد: از ابتدا باید روشن شود که اولویت پذیرش در آزمون‌های استخدامی با چه کسانی است و دستگاه‌ها به صورت دقیق اعلام کنند که چند سهمیه برای نیروهای خود و چند سهمیه برای دیگر افراد در نظر گرفته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار