سدسازی؛

ضرورت تخصیص آب برای لرستان

استاندار لرستان با بیان اینکه بسیاری از طرح های سدسازی در لرستان مشکل تخصیص آب دارند، گفت: تخصیص آب برای لرستان ضروری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سید موسی خادمی استاندار لرستان اظهار کرد: در جلسه امروز مصوبه خاصی نداشتیم و بیشتر یک اطلاع‌رسانی از لایحه بودجه سال ۹۷ صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه به دلایلی اعتبارات عمرانی در کشور کاهش یافته است و میانگین اعتبارات عمرانی استان‌ها به ۱۲.۵ درصد کاهش پیدا کرده، و این کاهش برای لرستان کمتر از میانگین است.

استاندار لرستان با بیان اینکه در طرح‌های ملی نیز این کاهش اعتبار دیده شده است، بیان داشت: در بودجه سال ۹۷ مدل مشارکت عمومی خصوصی در نظر گرفته شده که کار خوبی است و تعداد زیادی از طرح ها وارد این مدار شده‌اند و می‌توان گفت که بسیاری از طرح های استان نیز در این طرح آمده است.

خادمی با تشریح انواع بودجه‌ها، تصریح کرد: بودجه عمرانی استان حدود ۷۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، علاوه بر این بودجه بودجه عمرانی ملی و بودجه استانی ویژه نیز هست که برای لرستان لحاظ شده است.

وی از تبدیل شدن بودجه آموزش‌وپرورش از ملی به استانی خبر داد و گفت: از آنجا که بودجه آموزش‌وپرورش بالا بوده لذا بودجه جاری استان به شدت افزایش پیدا کرده است و این اتفاق مزایا و معایبی نیز دارد که امیدواریم مزایای آن را به حداکثر برسانیم.

استاندار لرستان یادآور شد: مشکلات استان بسیار است و بودجه در نظر گرفته شده راضی کننده نیست، اما این امر طبیعی است چرا که مشکلات کشور زیاد و بودجه منابع عمومی آن در مجموع کاهش یافته است.

خادمی با بیان اینکه بسیاری از طرح های سدسازی در لرستان مشکل تخصیص آب دارند، عنوان کرد: تعدادی از طرح های  شروع شده استان تخصیص آب ندارند و بنابراین دولت برای آن‌ها اعتباری لحاظ نمی‌کرد و لذا با انجام مطالعات باید تخصیص آب برای استان گرفته شود.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته امسال دو سد معشوره و بختیاری به مدار برگشته است و به دنبال حل مشکل سد‌های تاج امیر و شهید بروجردی هستیم.

استاندار لرستان با ابراز اینکه طرح های نیمه‌تمام استان ولعی برای شروع طرح های جدید نمی‌گذارد، افزود: بایستی تلاش کرد که مشکل طرح های نیمه‌تمام حل شود و با این وضعیت بودجه نمی‌توان توقعات بیجا را بالا برد.

خادمی اظهار داشت: استان لرستان در بین ۳۱ استان کشور از نظر تخصیص بودجه در نیمه جدول قرار دارد به‌نحوی‌که در بودجه استانی، استان لرستان در ردیف نهم قرار گرفته است.

انتهای پیام/م

تخصیص آب برای لرستان ضروری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار