مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان;

معرفی روستاهای استان سمنان به‌عنوان دوست دار کتاب

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت : 6 روستا در این استان به‌عنوان دوست دار کتاب معرفی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی سماکوش مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در جلسه هماهنگی راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی در مناطق روستایی گرمسار گفت : توسعه فرهنگی در مناطق روستایی از جمله مهم‌ترین اقدامات و رویکردهای این نهاد است که با ترویج فرهنگ مطالعه محقق می‌شود.


وی با اشاره به اینکه 6 روستا در استان سمنان به‌عنوان دوست دار کتاب معرفی شدند تصریح کرد: استان سمنان ظرفیت‌های مطلوبی را در حوزه راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی در مناطق روستایی دارد.


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان بابیان اینکه اعتبارات دولتی پاسخگوی هزینه‌های عمرانی این نهاد نیست تصریح کرد: جذب کمک‌های نقدی خیرین برای راه‌اندازی پروژه‌های عمرانی در دستور کار قرار دارد.


وی با تأکید بر اینکه توسعه مناطق روستایی در ابعاد فرهنگی و اجتماعی در اولویت نخست دولت قرار دارد اعلام کرد: نقش ویژه مطالعه و وجود کتابخانه در این مناطق برای توسعه فرهنگی را نباید نادیده بگیریم و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.


سماکوش ابراز داشت: همکاری و مشارکت مسئولان برای تحقق اهداف این نهاد باید ارتقا یابد چراکه نهادهای مختلفی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در احداث یک باب کتابخانه عمومی در استان تأثیرگذار است.

 

برگزاری نمایشگاه کتاب در اواخر آذرماه در سمنان


وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در اواخر آذرماه تصریح کرد: وجود ناشران کشوری در این نمایشگاه می‌تواند زمینه حضور و استقبال مردم را از این نمایشگاه فراهم کند.


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به تأثیر ویژه نمایشگاه‌های کتاب در ترویج فرهنگ مطالعه بیان کرد: بالغ‌بر 40 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه عرضه می‌شود و عموم مردم می‌توانند برای خریداری کتاب‌های موردعلاقه خود اقدام کنند.


انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار