اولویت های لرستان؛

مهم‌ترین اولویت لرستان تکمیل طرح های نیمه تمام و ایجاد اشتغال

استاندار لرستان گفت: در بودجه حوزه اشتغال اعتبارات خوبی اختصاص یافته و نیازمند مشارکت عمومی و خصوصی است که بتوان علاوه بر تکمیل طرح ها در ایجاد اشتغال نیز اقدام کنیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سید موسی خادمی استاندار لرستان با اشاره به ابلاغ بودجه ۹۷ اظهار داشت: در خصوص ابلاغ بودجه سال آینده نکات مهمی وجود دارد که باید پیگیری شود یکی از وظایف مدیران خواندن و بررسی جدول بودجه و بند‌های آن است و مدیران باید در این زمینه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بحث هدفمندی یارانه‌ها در حال نزدیک شدن به اهداف خود است افزود: در این هدفمندی دو خطا نباید رخ بدهد؛ نخست اینکه نباید نیازمندی از تحت پوشش خارج شود. دوم اینکه نباید اجازه داد که افراد غیرنازمند از یارانه بهره‌مند شوند و برای تحقق این امر مجلس تصمیم‌گیری خواهد کرد و راه‌حل‌هایی را برای جلوگیری از وقوع این خطا‌ها پیش‌بینی خواهد کرد.

استاندار لرستان گفت: افرادی وجود دارند که وضع مالی خوبی داشته و اصلا متوجه نمی‌شوند که یارانه به حساب آن‌ها واریز شده است و در مقابل افراد دیگری نیز وجود دارند که زندگی خود را با یارانه می‌گذرانند. این دو دسته را به یک چوب راندن کار غلطی است که از ابتدا آغاز شده و باید یه کاری کنیم که این مشکل برطرف شده و خطا‌های آن نیز برطرف شود.

خادمی با اشاره به تخصیص بودجه در حوزه اشتغال بیان کرد: امسال در این حوزه اعتبارات خوبی اختصاص یافته و نیازمند مشارکت عمومی و خصوصی است که بتوان علاوه بر تکمیل طرح ها در ایجاد اشتغال نیز اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه امسال بودجه آموزش و پرورش نیز به بودجه استانی اضافه شده است خاطرنشان کرد: این امر ممکن است برای مدیریت سال آینده مشکلاتی را ایجاد کند که باید با برنامه‌ریزی جلوی وقوع این مشکلات را بگیریم.

استاندار لرستان تصریح کرد: همچنین می‌توان از امروز شروع کنیم که تا قبل از سال بودجه شهرستانی رو بگیریم و کار بودجه ۹۷ را نیز آغاز کرده و در توزیع شهرستانی و پیدا کرون شاخص‌ها اقدام کنیم.

خادمی با بیان اینکه برخی از مدیران هنوز طرح ها را در شهرستان‌ها آغاز نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: در راستای نظارت بر تکمیل و احداث طرح ها تیمی گذاشتیم که گزارش‌ها را بگیرد و نظارت بیشتری روی کار مدیران ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه یک‌مدیر باید از صفر تا صد انجام یک طرح را بداند تصریح کرد: متاسفانه برخی از‌مدیران در این حوزه جدی نیستند و برخی طرح ها که در سفر‌ها قرار بود پیگیری کنند هنوز اقدامی نشده است؛ باید پیگیری شود که علت کم‌تحرکی مدیران در اجرای طرح ها چیست و باید با مدیرانی که هیچ توجیهی قابل قبولی برای کم‌تحرکی خود ندارند از روش‌های دیگری اقدام کرد.

انتهای پیام/م

تکمیل طرح های نیمه تمام و ایجاد اشتغال مهم‌ترین اولویت لرستان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.