بررسی 25 طرح و برنامه در سفر وزیر آموزش و پرورش به خوزستان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از بررسی 25 طرح و برنامه در سفر وزیر آموزش و پرورش به استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد تقی زاده، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در جریان این سفر نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان در خصوص مناطق محروم، مرزی و 2 زبانه با حضور وی تشکیل خواهد شد.

وی با اشاره به بررسی 25 طرح و برنامه که مقرر شده در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان و جلسه مشترک با منطقه آزاد اروند بیان داشت: این طرح ها شامل مباحث آموزشی، پرورشی و رفاهی است.

تقی زاده اظهار کرد: همچنین اختصاص یک فضای مناسب به عنوان زائرسرای فرهنگیان خوزستانی در مشهد مقدس، راه اندازی و تکمیل مرکز رفاهی و آموزشی شهر اهواز، احداث 50 واحد معلم سرا در مناطق محروم و مرزی، افزایش سهم خوزستان حداقل به میزان 10 درصد از محل ردیف تخریب و بازسازی از مواردی است که در این نشست ها پیگیری می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه با تاکید بر کمبود نیروی انسانی در خوزستان اذعان داشت: اختصاص سهمیه استخدام 2 هزار نیروی انسانی ویژه خوزستان، افزایش سهمیه خوزستان در پذیرش دانشگاه فرهنگیان با هدف برطرف کردن کمبود نیروی انسانی، تبدیل وضعیت نیروهای حق التدریس خوزستان به پیمانی و احداث مرکز آموزش نیروی انسانی از جمله مسائلی است که با وزیر در میان گذاشته خواهد شد.

این مقام مسئول در خصوص طرح های مربوط به فضاهای آموزشی تصریح کرد: تکمیل مجموعه ورزشی دانش آموزی خوزستان، احداث 5 پنج باب هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش دخترانه در شهرهای شادگان، کارون، شوش، مسجدسلیمان و ایذه، بهسازی و مقاوم سازی 100 واحد آموزشی فرسوده در مناطق محروم و مرزی و واگذاری 20 قطعه زمین با کاربری آموزشی توسط اداره کل راه و شهرسازی به موسسان مدارس غیردولتی از جمله مواردی است که با حضور وزیر آموزش و پرورش به بحث گذاشته می شود.

انتهای پیام/گ

طرح های آموزشی در سفر وزیر آموزش و پرورش به خوزستان بررسی می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.