سومین اجلاس نماز در قم برگزار شد

سومین اجلاس نماز با حضور مسئولان استانی در تالار قدس مدرسه عالی امام خمینی برگزار شد.

سومین اجلاس نماز در قم برگزار شدبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛سومین اجلاس نماز به میزبانی قم، امروز در تالار قدس مدرسه عالی امام خمینی (ره) با حضور آیت‌الله  حسینی بوشهری ،امام‌جمعه قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور، آیت‌الله میر عظیمی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سعیدی امام‌جمعه شهر قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در شورای اسلامی، سیار فرماندار قم و دیگر شخصیت‌های استان قم و همچنین اقشار مختلف بسیجی، دانشجویان، دانش آموزان و اساتید حوزه و دانشگاه و طلاب کار خود را آغاز کرد.

اجلاسی برای هم‌افزایی در نشر آموزه‌های دینی در فضای مجازی

در این اجلاس رئیس ستاد اقامه نماز قم اظهار داشت: قبل از برگزاری این اجلاس مسئولان برگزاری آن با علما و مراجع تقلید دیدار داشته‌اند و از رهنمودهای ایشان در این حرکت بزرگ بهره‌مند شده‌اند.

محمد خامه یار هدف از برگزاری این اجلاس را استفاده بهتر از فضای مجازی در نشر آموزه‌های دینی دانست و افزود: هم‌اکنون 1300 اثر برای این اجلاس به دبیرخانه ارسال‌شده است که از میان آن‌ها امروز از دو کتاب رونمایی می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم گفت: درمان معضلات فضای مجازی راه‌اندازی اینترانت ملی است.

آیت‌الله حسینی بوشهری تأکید کرد: به دلیل اینکه متدینین فضای مجازی را خالی گذاشته‌اند، عده‌ای افراد نادرست آمده‌اند و با شبهه افکنی و فساد پراکنی این فضا را آلوده کرده‌اند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه باید متدینین قطعاً به فضای مجازی ورود پیدا کنند، اظهار داشت: سازندگان غربی فضای مجازی به فکر لذت‌جویی‌های دنیوی هستند و ما از تمام دست‌اندرکاران، مؤمنین و کسانی که توانایی دارند این فضا را رو به راه کنند، دعوت می‌کنیم این فضا را سروسامان بدهند.

وی با انتقاد از کم بودن بودجه‌هایی که به نماز اختصاص دارند، تأکید کرد: همیشه برای هر مسئله‌ای بودجه دولتی اختصاص می‌دهند اما به نماز که می‌رسد می‌گویند باید مردمی بشود، خیر مردمی نیست باید شما کارکنید و باید شما بودجه اختصاص دهید.

9 نرم‌افزار، دو سایت و چندین کانال در فضای مجازی برای نماز ساخته شد

مدیر مرکز تخصصی نماز کشور گفت: از اجلاس سال گذشته تاکنون 5 نرم‌افزار موبایلی، 2 نرم‌افزار رایانه‌ای، دو سایت برای کودکان و نوجوانان و چندین کانال در فضای مجازی برای نماز ساخته‌شده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی‌اصغر آیتی با اشاره به اینکه چندین هزار نفر دانشجو، دانش‌آموز، معلم، مربی، مدیران مدارس، اساتید دانشگاه، پزشک، پرستار و طلبه‌های خواهر و برادر در سرتاسر کشور در چندین هزار ساعت و اجلاس در مورد نماز آموزش‌دیده‌اند،خاطرنشان کرد: کانال‌هایی برای پرسمان‌های نماز در زمینه احکام و آموزش، معرفت و شناخت نماز و شبهات نماز راه‌اندازی شده است.

برگزاری اجلاس‌ها نتایج عملی داشته باشد

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قرائتی نیز گفت: مسئولان باید ترتیبی بیندیشند تا اجلاس‌های نماز و کارهایی که در این زمینه انجام می‌شود خروجی و نتیجه عملی در جامعه داشته باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه باید استغفارکنیم که پس از چهل سال امروز تازه به فکر اهمیت نماز افتاده‌ایم، گفت: برگزاری این سمینارها خروجی مناسبی ندارند و نمی‌توان به نتایج قابل قبولی با برگزاری این‌گونه سمینارها رسید.

در ادامه از دو اثر به نام‌های کتاب بچه‌های مسجد(خاطرات و زندگی مسجدی و نماز شهید رضا امیدی) و کتاب بچه‌های مسجد( خاطرات و زندگی مسجدی و نمازی شهید صابر مهر نژاد) رونمایی شد.

 انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار