اجرای 99 پروژه اقتصادی در شهرستان باوی

فرماندار شهرستان باوی از اجرای 99 پروژه اقتصادی با سرمایه گذاری 6 هزار میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حیدر کاظمی، فرماندار شهرستان باوی در آیین عملیات اجرایی 5 طرح عمرانی در شهر جدید رامین بر توسعه زیرساخت ها و فراهم کردن فضای مناسب برای جذب سرمایه گذار در این منطقه تاکید کرد و بیان داشت: این شهرستان از ظرفیت های بالایی برخوردار بوده و در راستای این ظرفیت ها گام های خوبی تاکنون در بخش های مختلف به ویژه در زمینه کشاورزی برداشته شده است.

وی در ادامه افزود: طرح هایی که امروز عملیات اجرایی آن ها آغاز شد در راستای اقتصاد مقاومتی و سیاست های دولت بوده که علاوه بر جذب سرمایه گذار در زمینه ایجاد اشتغال نیز موثر است.

کاظمی اظهار کرد: 99 پروژه اقتصادی برای این شهرستان تعریف شده که با حمایت استاندار خوزستان مراحل نهایی خود را طی می کند.

فرماندار باوی اذعان داشت: بیش تر این سرمایه گذاری ها توسط بخش خصوصی و در راستای قابلیت ها و توانمندی های موجود در شهرستان اجرا می شود.

این مقام مسئول گفت: این 6 هزار میلیارد ریال سهم آورده بخش خصوصی بوده و در بخش های دولتی نیز می توان به گام 7 و 8 نیروگاه رامین، احداث شرکت زغال اکتیو توسط شرکت نیشکر دهخدا و همچنین میدان میوه و تره بار با 240 میلیارد ریال اعتبار اشاره کرد.

حیدر کاظمی افزود: بی شک جذب این سرمایه گذاری در این شهرستان تاثیر بسزایی در اشتغال نیروهای بومی منطقه داشته و بخش عمده ای از مشکلات معیشتی مردم برطرف می شود.

سامان اسدی، مدیرعامل شهرجدید رامین نیز اسکان برخی از ساکنان منبع آب اهواز در شهر جدید رامین را یک جهش در توسعه این شهر خواند و اظهار داشت: نزدیک 20 خانوار منبع آب در این شهر ساکن هستند که پس از حضور آن ها، بازارچه و مدرسه راه اندازی و شبکه بهداشت مستقر شد.

وی گفت: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال در شهر جدید رامین اجرایی شده و مهم ترین شاخصه آن بحث تهاتر است.

اسدی بیان کرد: تامین اعتبار تهاتر، بدون اینکه دولت نقدینگی خود را در این پروژه ها خرج کند، امکان اجرای این پروژه ها میسر شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید رامین افزود: امسال بیش از یک هزار متقاضی واحد مسکونی در شهر رامین داشتیم که در این زمینه تلاش شد با متمرکز کردن این خانوارها در یک محله، بر سرعت خدمت رسانی به آن ها بیفزاییم.

این مقام با بیان اینکه پروژه هایی در جهت افزایش تمایل مردم به سکونت در شهر رامین در حال اجرا است، گفت: امروز کار آماده سازی معابر یک هزار واحد تا مرحله آسفالت، چهاربانده کردن مسیر ملاثانی تا رامین و نیز همسطح سازی ورودی شهر در جهت توسعه شهر رامین آغاز شد.

سامان اسدی بحث گردشگری را محور دوم توسعه شهر رامین برشمرد و اظهار کرد: عملیات احداث فضای سبز این شهر با اعتبار 50 میلیارد ریال بزودی اجرایی می شود و در کنار آن نیز با احداث دریاچه مصنوعی در زمینی به مساحت 510 هکتار، علاوه بر ایجاد فضای مطبوع در شهرستان، در جذب گردشگر از مرکز شهر نیز تلاش می کنیم.

وی محور سوم را بحث سرمایه گذاری دانست و بیان داشت: با ایجاد نقشه راه و تخصیص زمین به هر سرمایه گذاری که مایل به حضور در شهر رامین است، در جهت توسعه شهر گام بر می داریم.

انتهای پیام/گ

99 پروژه اقتصادی با سرمایه گذاری میلیاردی در باوی اجرایی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار