وزیر کار در فیروزآباد:

کاهش نرخ بیکاری به ۱۲ درصد رسید / تورم کنترل شده است

وزیر کار گفت: سال ۹۰ نرخ بیکاری بیش از ۲۱ درصد بود که امروز به حدود ۱۲ رسیده و تورم کنترل شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه شورای اداری شهرستان فیروزآباد اظهار کرد: سال ۹۰ نرخ بیکاری بیش از ۲۱ درصد بود که امروز به حدود ۱۲ رسیده و در این سال‌ها تورم کنترل شده است و اگر طبق برنامه ریزی‌ها پیش برویم این نرخ کاهش خواهد یافت.

وی افزود: رشد اقتصادی دولت در چند سال گذشته مثبت بوده است و تلاش می‌کنیم با برنامه ریزی این روند را برای سال‌های آینده ادامه دهیم.

ربیعی بیان کرد: مردم نیازمند جامعه نباید با گرفتن مبلغ ناچیز از دولت چهار برابر آن را پرداخت کنند و دولت تلاش می‌کند مستمری افراد نیازمند و تحت پوشش را بیش از سه درصد افزایش دهد تا طبقات پایین جامعه در رفاه قرار گیرند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سالانه بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌شود، اما هنوز پرداختی مستمری بگیران مطلوب نیست.

ربیعی به ظرفیت‌های فراوان شهرستان فیروزآباد اشاره کرد و افزود: این شهرستان در حوزه صیفی جات، خرما، صنایع بسته بندی، گردشگری و حمل و نقل قابلیت‌های سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال پایدار را دارد.

وی گفت: گروهی از وزارتخانه برای بررسی این ظرفیت‌ها در شهرستان حضور خواهند یافت تا زمینه برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی فراهم شود و مدیران دستگاه‌های اجرایی دولت در شهرستان هم باید تمام تلاش خود را به کار گیرند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نرخ بیکاری تصریح کرد: اگر بتوانیم بین ۵ تا ۶ هزار شغل در شهرستان فیروز آباد ایجاد کنیم می‌توانیم بخش زیادی از معضل بیکاری را حل کنیم.

انتهای پیام/ن

صحبت های وزیر تعاون در جلسه شورای اداری شهرستان فیروزآباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
باتشکر از سایت خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
بسیار عالی
آخرین اخبار