قائم مقام وزیر نیرو:

زلزله کرمانشاه به زیر ساخت‌های آب و برق ۴۵۰ میلیارد تومان خسارت زد

قائم مقام وزارت نیرو در سفر به کرمانشاه پس از بازدید از مناطق زلزله زده گفت: در بخش‌های تامین و توزیع برق ، آب شرب و تامین آب و شبکه های آبیاری و زهکشی بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌ها وارد شده است.

 زلزله کرمانشاه به زیر ساخت‌های آب و برق ۴۵۰ میلیارد تومان خسارت زدبه‌گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، ستار محمودی با بیان اینکه این خسارت‌ها در حوزه آب 300 میلیارد و در حوزه برق ، حدود150 میلیارد تومان برآورد شده است اظهار داشت: در فاز اول که بخش زیادی از آن انجام شده و بخشهایی در حال انجام است هدف پایداری زیر ساخت‌ها است اما برای برگشتن به وضعیت قبل نیازمند سرمایه‌گذاری و اعتبارات بلند مدت هستیم.

وی اظهار داشت: آب و برق اضطراری در همان ساعت اولیه بحران و روزهای اول وصل شد و پس از آن در روزهای پس از آن مسئولان و مدیران کشوری و استانی دست به دست هم دادند تا با توجه استانداردهای تعریف شده برق را در اختیار آسیب دیدگان و دستگاه های خدمات رسان بگذارند.

قائم مقام وزیر نیرو تاکید کرد: پس از اسکان اضطراری و برق رسانی به چادرها در حال حاضر برق رسانی به کانکس های نصب شده به عنوان اسکان موقت در دستور کار قرار گرفته است .

وی با اشاره به اینکه آب و‌برق رسانی به چادر ها باید به میزان و حجم محدود عرضه شود گفت: به خاطر حفظ امنیت و مشکلات بعدی نمی توانیم حجم زیادی نیروی برق به چادر ها اختصاص دهیم.

محمودی اظهار داشت : همزمان با اسکان دائم در حوزه زیرساختها باید با امکاناتی بیش از گذشته به این منطقه خدمت رسانی شود چراکه در سالهای دفاع مقدس بخش زیادی از این امکانات دچار آسیب شد و نیازمند توسعه بیشتر است.

وی توپوگرافی و موقعیت کوهستانی منطقه را نیازمند سرمایه‌گذاران خاص دانست و تصریح کرد: امیدواریم با منابع داخلی وزارت نیرو، دولت و مجلس اعتبار مناسبی برای ساخت زیرساخت‌ها بهتر از روز اول تخصیص داده شود.

انتهای پیام/

برآورد خسارت 450 میلیارد تومانی زلزله به زیرساخت های آب و برق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار