غذاهای سمی و کشنده، اما بسیار رایج !

بسیاری از غذاهایی که ما مصرف می کنیم سالم نیستند. به همین علت است که هر روز شاهد ظهور بیماری‌های ناشناخته و جدید هستیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  شاید باورش برای شما سخت باشد اما این ۴ غذای رایج بسیار سمی و حتی کشنده هستند. در ادامه درما این ۴ غذای کشنده را به شما معرفی خواهیم کرد تا از آن‌ها دوری کنید.

۱ – تخم مرغ خام و یا نیم پخت
تخم مرغ می‌تواند یک غذای کشنده باشد. سال‌های زیادی است که سالمونلا یکی از شایع‌ترین بیماری های منتقل شده از راه غذا است و بیش از ده‌ها میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده است. سالمونلا باکتری است که از راه تخمدان پرنده آلوده وارد تخم آن‌ها می شود. یا اینکه به هنگام تخم گذاردن پرنده، به پوسته تخم مرغ نفوذ کند.

سالمونلا با پختن غذا از بین می‌رود ولی غذاهایی که حاوی تخم‌مرغ خام هستند (مانند سس مایونز) مشکل‌ساز خواهند بود. بنابراین برای از بین بردن سالمونلا حتما باید تخم مرغ کامل پخته شود.

برای جلوگیری از مسمومیت با سالمونلا :

۱ – تخم‌ مرغ‌های ترک خورده و کثیف را مصرف نکنید

۲ – تخم مرغ‌ها را یخچال نگهداری کنید

۳ – دست‌هایتان را پس از تماس با تخم مرغ خوب بشویید

۴ – تخم‌مرغ‌های مرغوب و با کیفیت بخرید

سالمونلا بر اثر نگهداری مرغ‌ها در شرایط بد به وجود می‌آید. بنابراین بهترین راه برای دور ماندن از سالمونلا استفاده از تخم مرغ خانگی است که خودتان در صورت امکان از مرغ های خانگی‌تان به دست می‌آورید.

۲ – مواد غذایی بسته بندی شده
میوه ها و سبزیجات شسته شده و بسته بندی شده بیشتر از سایر غذاها ممکن است به باکتری لیستریا آلوده باشند. مهمترین روش انتقال این باکتری از راه مواد غذایی می‌باشد.

لیستریا منوسیتوژنز عامل بیماری لیستریوز است که از بیماری های مشترک و حیوان می باشد. در بزرگسالان غیر باردار، مننژیت اولیه، انسفالیت، یا سپتی سمی ایجاد می‌کند.

بیماران مسن‌تر یا افرادی که مستعد هستند و ایمنی سلولی آن‌ها پایین است، مانند گیرندگان پیوند اعضاء، مبتلایان به لنفوم و ایدز افرادی هستند که مشخصاً مستعد بیماری هستند. تمایل لیستریا مونوسیتوژنز به سیستم عصبی مرکزی منجر به بیماری حاد می‌شود که معمولاً میزان کشندگی آن بالاست.

لیستریا در زنان باردار معمولاً باعث بیماری باکتریومی مشابه آنفولانزا می‌شود که اگر درمان نشود، می تواند به التهاب جفت و یا پرده آمنیوتیک و عفونت جنین و در نهایت سقط، به دنیا آمدن نوزاد مرده و یا تولد زودهنگام منجر شود، چرا که این باکتری قادر به عبور از جفت است!

درست است که تهیه سالادهای بسته بندی شده و آماده و سبزیجات بسته‌بندی شده شرکتی بسیار راحت است اما ارزش ریسک کردن را به هیچ عنوان ندارد!

۳ – گوشت آبدار
احتمالا اگر استیک آبدار نوش جان کرده باشید مزه آن را حتما پسندیده‌اید اما خبر بد این است که این غذای خوشمزه می‌تواند یک غذای کشنده باشد. اما گوشت آبدار یعنی گوشتی که کاملا پخته نشده باشد می‌تواند موجب مسمومیت با باکتری E.Coli ، سالمونلا و بسیاری باکتری‌های دیگر شود.

باکتری اشرشیاکلای شایعترین عامل عفونت دستگاه ادراری است که حدود ۹۰ درصد عفونت های ادراری در زنان جوان را به خود اختصاص می‌دهد. بنابراین گوشت را در دمای ۷۱ درجه سانتیگراد و یا ۱۶۰ درجه فارنهایت کاملا بپزید و مصرف کنید. همچنین گوشت مصرفی‌تان را از قصابی‌های مورد اعتمادتان تهیه کنید.


بیشتربخوانید: خطرناک‌ترین رژیم‌های لاغری جهان کدامند؟!


۴ – شیر خام و آبمیوه های شرکتی
گاوها بسیار مستعد بیماری هستند و شیر آن ها به سرعت دچار بیماری و میکروب می شود. بنابراین روش پاستوریزه کردن برای پاک کردن بیماری‌ها در نظر گرفته می شود. اما متاسفانه این روش هیچ تضمینی برای پاک بودن شیر ندارد و بیماری سالمونلا که در سال های اخیر شایع شده است ناشی از شیر پاستوریزه است.

همچنین گزارشاتی مبنی بر وجود باکتری E.Coli در برخی آبمیوه‌های شرکتی وجود دارد. بنابراین شیر را از فروشندگان محلی و مورد اعتماد و آبمیوه‌های طبیعی و تازه را خودتان در منزل تهیه کنید.

منبع:نت نوشت

انتهای پیام/

لطفا این ۴ غذای کشنده و سمی، اما بسیار رایج را نخورید!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۰۳ دی ۱۳۹۶
من عاشق ابمیوه های پاکتی هستم بابا خیلی خوشمزس
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۶:۳۵ ۰۳ دی ۱۳۹۶
ممنون.خیلی عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۷ آذر ۱۳۹۶
من عاشق ابمیوه های پاکتی هستم بابا خیلی خوشمزس
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۵۱ ۲۷ آذر ۱۳۹۶
خیلی عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
گزارش خوبی بود
Iran (Islamic Republic of)
سید عباس
۲۱:۵۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۶
سلام با این وضع مردم به کجا پناه ببرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۶
عجب
United States of America
ناشناس
۰۷:۵۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۶
شیر خام حداقل بهتر از شیر های الانه که توش آب روغن میریزن
آخرین اخبار