مدیرعامل سازمان پارک‌ها وفضای سبز شهرداری قم:

طرح جامع آبرسانی فضای سبز شهر قم تدوین می‌شود

جوادیان گفت:طرح جامع شبکه آب فضای سبز شهر قم در راستای بهینه‌سازی مصرف تدوین می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛جوادیان،مدیرعامل سازمان پارک‌ها وفضای سبز شهرداری قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای بهینه‌سازی مصرف آب  اظهار کرد: تهیه طرح جامع شبکه آب فضای سبز شهر قم در حال اجرا است.


وی توسعه شبکه آب خام و جدا سازی آب فضای سبز از آب شرب شهری را از دیگر اقداماتی دانست که در دستور کار قرار گرفته است و افزود: توسعه شبکه آب خام به طول ۱۸۹ کیلومتر است که سعی داریم آن را اجرایی کنیم.


جوادیان با بیان اینکه توسعه سیستم آبیاری تحت فشار بارانی به مساحت یک میلیون و ۱۸ هزار و ۶۶۶ متر مربع (۱۰۱ هکتار) نیز در برنامه سازمان است، خاطرنشان کرد: توسعه سیستم آبیاری تحت فشار قطره ای به مساحت هزار و ۲۵۰ هکتار انجام شده و ادامه آن نیز اجرایی خواهد شد.


مدیرعامل سازمان پارک‌ها وفضای سبز شهرداری قم  با اشاره به شرایط تامین منابع آب برای توسعه فضای سبز شهر قم، تصریح کرد: پیگیری تخصیص پساب به میزان ۲۰۶ لیتر بر ثانیه به منظور استفاده در فضای سبز جنگلی و کمربند سبز شهری نیز از دیگر اقداماتی است که در دستور کار سازمان قرار گرفته است.


وی گفت: توسعه کاشت گونه‌های گیاهی پوششی و درختچه ای به جای چمن و کاهش ۵۰ درصدی سطوح چمن کاری در طرح‌های فضای سبز نیز به طور جدی دنبال می‌شود.


جوادیان اذعان کرد: انجام طرح مطالعاتی بررسی سازگاری گونه‌های گیاهی با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان و نیز پیگیری طرح استفاده از پساب خاکستری برای استفاده در فضای سبز شهری از دیگر اقداماتی است که در سال جاری مورد توجه بوده است.

انتهای پیام/ش

تدوین طرح آبرسانی فضای سبز قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار