درگیری میان پلیس آرژانتین و معترضان به اصلاحات نظام بازنشستگی در این کشور

نیرو‌های پلیس ضدشورش آرژانتین و تظاهرکنندگان مخالف اصلاحات نظام بازنشستگی در این کشور، در مقابل پارلمان که در حال بررسی این قانون بود، درگیر شدند.

درگیری میان پلیس آرژانتین و معترضان به اصلاحات نظام بازنشستگی در این کشوربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروهای پلیس آرژانتین و تظاهرکنندگان مخالف اصلاحات نظام بازنشستگی در این کشور، روز پنجشنبه در مقابل پارلمان که در حال بررسی این قانون بود، درگیر شدند. اوضاع در داخل پارلمان نیز چندان مناسب نبود و نمایندگان تلاش می کردند موضوعی را که پیشتر به تصویب سنا رسیده بود، تصویب کنند. با توجه به سرسختی مخالفان این طرح، رای گیری نهایی به تعویق افتاد.

اتحادیه ها و مخالفان عقیده دارند در کشوری که تورم از ده سال پیش تا کنون بیش از 20 درصد افزایش داشته و با توجه به اینکه افزایش های پیش بینی شده کافی نیست، اصلاحات نظام بازنشستگی قدرت خرید 17 میلیون بازنشسته را کاهش می دهد.

دولت آرژانتین تلاش می کند برای کاهش کسری بودجه گسترده، نظام بازنشستگی را اصلاح کند و از این طریق حدود پنج میلیارد یورو هزینه های بودجه را کاهش دهد.

این رای گیری قرار بود هفته آینده انجام شود اما به طور ناگهانی به روز پنجشنبه موکول و با واکنش ناگهانی مردم مواجه شد. روز چهارشنبه ده ها هزار نفر در اعتراض به این موضوع در خیابان های بوئنوس آیرس تظاهرات کردند. پلیس ضد شورش آرژانیتن برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گلوله های پلاستیکی و گاز اشک آور استفاده کرد. همچنین حدود بیست نفر در این رابطه بازداشت شدند.

انتهای پیام/

تظاهرات در آرژانتین به خشونت کشیده شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار