ترامپ کمک 700 میلیون دالری به پاکستان را به گونه مشروط امضا کرد

رئیس جمهور آمریکا کمک مالی ۷۰۰ میلیون دالری به پاکستان را امضا اما تاکید کرد که این پول در صورتی به پاکستان پرداخت می‌شود که لانه‌های امن تروریستی را در خاکش نابود کند.

ترامپ کمک 700 میلیون دالری به پاکستان را به گونه مشروط امضا کردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا کمک مالی ۷۰۰ میلیون دالری به پاکستان را امضا اما تاکید کرد که این پول در صورتی به پاکستان پرداخت می‌شود که لانه‌های امن تروریستی را در خاکش نابود کند.

دونالد ترامپ، به جیمز متیس وزیر دفاعش وظیفه سپرده است که چگونگی اراده اسلام آباد در کار مبارزه با تروریسم را بررسی و سپس کمک‌ها را پرداخت کند.

از سال ۲۰۰۱ به اینسو آمریکا در برابر همکاری پاکستان در کار مبارزه با تروریسم و همراهی پاکستان با آمریکا در نبرد با گروه‌های تروریستی در افغانستان، هفتصد میلیون دالر برای تامین هزینه‌های نظامی در اختیار این کشور قرار می‌دهد.

در افغانستان، دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع ملی تاکید دارد که پاکستان اراده‌ای برای مبارزه با تروریسم ندارد و آمریکا و جامعه جهانی باید فشارها بر این کشور را افزایش دهند.

پس از اعلام راهبرد آمریکا برای افغانستان و جنوب آسیا، فشارها بر اسلام آباد افزایش یافت. بسیاری از مقام‌های امریکایی باور دارند که اسلام آباد با آنکه ده‌ها میلیون دالر از آمریکا گرفته، هیچگونه اقدام عملی در کار مبارزه با شبکه حقانی و تروریسم نداشته است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ترامپ ، پاکستان ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار