سازمان هواشناسی اعلام کرد:

جوی پایدار طی سه روز آینده در کشور/خلیج فارس مواج است+ جدول

طبق اعلام سازمان هواشناسی طی سه روز آینده در بخشهایی از شمال غرب، دامنه های جنوبی البرز و مرکز کشور جوی نسبتا پایدار حاکم خواهد بود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان براساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی در سه روز آینده در بخشهایی از شمال غرب، دامنه های جنوبی البرز و مرکز کشور جوی نسبتا پایدار حاکم خواهد بود که پیامد آن انباشت تدریجی آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پر جمعیت این مناطق است.

بر این اساس امروز با ورود یک سامانه بارشی به جنوب غرب کشور، استان های واقع در جنوب غرب و جنوب کشور، تنگه هرمز، جزایر جنوبی، دامنه های زاگرس مرکزی ابرناکی، بارش باران گاهی رعدو برق و وزش باد شدید، به تدریج کاهش نسبی دما پیش بینی می شود که در ارتفاعات زاگرس بارش به صورت برف بوده و شدت بارش ها در کهکلویه و بویر احمد، چهارمحال بختیاری و سواحل بوشهر خواهد بود.

جوی پایدار طی سه روز آینده در کشور

همچنین در روز شنبه به تدریج از میزان بارش در جنوب غرب و دامنه های زاگرس مرکزی کاسته می شود و در جنوب کشور، تنگه هرمز، سواحل خلیج فارس و دریای عمان و جزایر خلیج فارس، دامنه های جنوبی زاگرس، بخشهایی از جنوب شرق و شرق کشور شامل استانهای کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، یزد و خراسان جنوبی نیز ابرناکی بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود، در این روز نیز بارش در ارتفاعات کهکلویه و بویر احمد، شمال فارس و ارتفاعات کرمان به صورت برف بوده و شدت بارش ها در جزایر خلیج فارس، هرمزگان جنوب فارس خواهد بود.

در روز یکشنبه نیز در استانهای هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، تنگه هرمز، سواحل خلیج فارس و دریای عمان و جزایر در شرق خلیج فارس بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.  شایان ذکر است روز جمعه خلیج فارس مواج خواهد بود. 

 

انتهای پیام/

آخرین وضع آب و هوای کشور  در 24 آذر ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار