اجرای ۱۵ برنامه اقتصاد مقاومتی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی آذربایجان غربی

۱۵ برنامه اقتصاد مقاومتی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی آذربایجان غربی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ جلیل جباری  مدیر کل میراث فرهنگی ،‌صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری و ابلاغیه های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ،‌ برنامه های ویژه این ستاد و در حوزه های صنایع دستی ،‌گردشگری و میراث فرهنگی تدوین و ابلاغ شده است .

وی افزود : طبق ابلاغیه واصله ،‌ برای حوزه گردشگری 7 برنامه ، ‌میراث فرهنگی 2 برنامه ،‌ صنایع دستی 4 برنامه و سرمایه گذاری گردشگری 2 برنامه تعریف شده است که در آن با تاکید برمشارکت بخش خصوصی و غیر دولتی ، ‌افزایش تعداد گردشگران داخلی و خارجی ارتقاء توان تولید ملی را دنبال می کند .

 جلیل جباری ادامه داد : در این برنامه ها،‌ نظارت برتاسیسات گردشگری ، ایجاد و توسعه اقامتگاههای بوم گردی ،‌ توانمندسازی جوامع محلی و نیروهای انسانی فعال در بخش گردشگری ،‌ اجرای طرح همیار گردشگری ،‌ برگزاری تورهای آشناسازی و برگزاری رویدادهای گردشگری و فرهنگی در نظر گرفته شده است .

وی افزود : در حوزه صنایع دستی احداث کارگاههای بزرگ ،‌ توسعه و تجهیز کارگاههای روستایی ،‌آموزش هنرجویان شهرستانهای هدف و ایجاد کیوسکهای فروش محصولات ، مدنظر می باشد .

جباری ادامه داد : در حوزه میراث فر هنگی نیز اجرای زیرساخت ها در جوار آثار تاریخی – طبیعی با محوریت پایگاههای جهانی و تبلیغات و اطلاع رسانی و توانمندسازی پایگاههای جهانی  ، ‌لحاظ گردیده است .

وی به حوزه سرمایه گذاری اشاره کرد و افزود : در حوزه سرمایه گذاری حمایت از احداث هتل به منظور افزایش ظرفیت هتلینگ استان و ایجاد زیرساختهای گردشگری در کنارجاذبه های تاریخی – طبیعی و علی الخصوص در مناطق نمونه گردشگری مورد تاکید می باشد .

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی در پایان گفت : با توجه به منابع پیش بینی شده در این برنامه امیدواریم با تخصیص بموقع آن شاهد اجرای کارهای خوبی باشیم که قطعاً اجرای این برنامه ها در رشد و شکوفایی صنعت گردشگری و به تبع آن ،‌رشد اقتصادی استان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

انتهای پیام/ح

تدوین برنامه های اقتصاد مقاومتی در اداره کل میراث فرهنگی ،گردشگری وصنایع دستی آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.