بزرگداشت شهید محراب در شیراز

سی و ششمین سالگرد شهید محراب آیت الله سیدعبدالحسین دستغیب در مسجد جامع عتیق شیراز برگزار شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام سید ابراهیم دستغیب دبیر ستاد بزرگداشت شهید آیت الله دستغیب گفت: شهید آیت الله دستغیب ظرفیتی است که همه ما موظفیم اخلاق، سیرت و منش این مرد مجاهد را در زندگی خودمان الگو قرار داده و برای نسل جدید ترویج و گسترش دهیم.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم با بیان اینکه شهید آیت الله دستغیب مجاهد فی سبیل الله به معنای واقعی بود، افزود: شهید دستغیب به اجرا و گسترش فرامین الهی اهتمام جدی داشت و به منبر اکتفا نکرد و با قلمش و نگارشش کتاب‌های فراوانی تالیف و ارائه کرد.

آیت الله کلانتری با اشاره به اینکه نهضت این شهید از سال ۴۲ همزمان با نهضت امام خمینی (ره) شروع شد، افزود: شهید آیت الله دستغیب مردی بود که در دوره رضا خان به صورت علنی مبارزه می‌کرد و بار‌ها به دلیل روحانی، مبلغ و معمم بودن به زندان افتاد، اما از تلاش خود که برپایی اسلام بود دست نکشید.

وی ادامه داد: مسجد جامع عتیق مکانی بود که مردم پای منبر ایشان بیانات روشنگرانه را می‌شنیدند و حرکت بسیاری از جوانان برای مبارزه از این مسجد آغاز می‌شد.

آیت الله کلانتری گفت: شیراز امروز از همه زمان‌ها بیشتر به عالمان وارسته، برجسته و فقیه نیاز دارد و لازم است خانواده‌ها فرزندان خود را برای حضور در حوزه‌های علمیه تشویق و ترغیب کنند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری همچنین با انتقاد از رفتار تاسف بار برخی از افراد در نمایشگاه گردشگری شیراز تصریح کرد: در نمایشگاه گردشگری شیراز افرادی هنگام اجرای موسیقی اقدام به اجرای حرکات موزون کردند که مایع خجالت و تاسف است که در کنار حرم مطهر شاهچراغ و ایام گرامیداشت شهید آیت الله دستغیب جای اندوه دارد و مسئولان نباید بگذارند عده‌ای به مقدسات در سومین حرم اهل بیت دهن کجی کنند.
انتهای پیام/ر

برگزاری سالگرد شهید محراب آیت الله سیدعبدالحسین دستغیب در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار