اختصاص رکورد ثبت خدمات سامانه سیب به ۲ بهورز سیستان و بلوچستان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: رکورد بیشترین آمار ثبت خدمات سامانه سیب به ۲ بهورز پر تلاش شاغل در دورترین خانه‌های بهداشت زیر پوشش این دانشگاه در استان اختصاص یافت.

اختصاص رکورد ثبت خدمات سامانه سیب به ۲ بهورز سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، دکتر مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  اظهار داشت: درمحمد بلوچ شاغل در خانه بهداشت عبدالله بازار چابهار و شاه کرم محمدی صدر بهورز خانه بهداشت فتح آبادانده میرجاوه با بیشترین شمار ثبت خدمات سامانه سیب در سطح کشور رکورد دار شدند.

طباطبایی  افزود: خدمات ارزشمند همه بهورزان گرانقدر در دورترین نقاط سیستان و بلوچستان از شمال تا جنوب در تحول سلامت استان تاثیر بسزایی دارد.

وی ادامه داد: این ۲ بهورز پر تلاش هر کدام با ارائه بیش از ۱۹۵ هزار خدمت سلامت به ترتیب جایگاه اول و دوم کاربران برتر کشوری سامانه سیب را از بین حدود ۸۵ هزار کاربر از آن خود کردند و با این حرکت ماندگار نام خودشان را در زمره افتخار آفرینان عرصه سلامت استان به ثبت رساندند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای تمام جمعیت تحت پوشش و ارائه ۱۰۰ درصدی خدمات مورد انتظار طرح تحول سلامت به ساکنان روستاه‌ها و انجام تمام مراقبت‌های بهداشتی مربوط به خطر سنجی بیماری‌های قلبی و عروقی به همه سالمندان و میانسالان از مهمترین اقدامات این بهورزان است.

طباطبایی خاطرنشان کرد: با وجود نبود زیر ساخت اینترنت در حدود ۳۰ درصد از واحد‌های بهداشتی تابعه، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با نام نویسی از ۹۸ درصد جمعیت تحت پوشش معادل یک میلیون و ۵۹۰ هزار نفر در سامانه سیب و فعال کردن پرونده الکترونیک سلامت برای یک میلیون و ۲۳۸ هزار نفر در زمره دانشگاه‌های پیشرو در اجرای سامانه سیب قرار دارد.

وی گفت: سامانه سیب همان سامانه یکپارچه بهداشت برای ثبت اطلاعات سلامت مردم ایران است.

سیستان و بلوچستان با توجه به گستردگی و داشتن بیش از هزار و ۱۰۰ کیلومتر مرز خشکی با ۲ کشور همسایه و ۳۱۰ کیلومتر مرز دریایی در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان‌های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان‌های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار