خاطره ابراهیم حاتمی‌کیا از فیلم‌های قبل از انقلاب + عکس

ابراهیم حاتمی‌کیا خاطره‌ای درباره دنیای سینما و کودکی خود در دوران پیش از انقلاب تعریف کرد.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابراهیم حاتمی‌کیا در مطلبی که کانال منتسب به او در تلگرام منتشر کرده است، توضیحاتی درباره کودکی خود به همراه عکسی سر کلاس درس مطرح کرده است.

ابراهیم حاتمی‌کیا در توضیح عکس زیر نوشته است:

آن‌ موقع‌ها سینما رفتن برایم تابو بود. فقط یک منفذ ورود به سینما داشتم و آن هم پسرعمویم بود. او به سینما می‌رفت، وقتی فیلمی را می‌دید که به نظر خودش برای سن من مجاز می‌آمد، دفعه بعد من را هم با خودش می‌برد. یک بار اتفاق بدی افتاد. سینماها فیلم «مسابقه مرگبار» را گذاشته بودند … پسرعمویم حواسش نبود، نگو که این فیلم یک صحنه‌ای داشت که همه داخل یک جایی برهنه بودند. وقتی این صحنه شروع شد، پسرعمویم رسما چشم‌های من را محکم گرفت که تکان نخورم. بیشتر می‌ترسید که من در خانه بگویم که یک همچین اتفاقی افتاده. با این اوصاف اگر جمع بزنیم من قبل از انقلاب کل فیلم‌های سینمایی که دیدم شاید به ۱۰، ۱۲ تا برسد ولی عشق سینما رفتن را با خودم داشتم. اما هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم قرار است روزی خودم هم وارد این سینما بشوم.

عکس: سال۱۳۴۸، مدرسه محمودیه؛

چند تا از همکلاسی‌هام‌ دستشان را به شکل هفت‌تیر گرفته‌اند. شاید من هم سودای این کار را داشتم‌، ولی وجود معلم بالای سرم …

 

انتهای پیام/

 

حاتمی‌کیا از سینمای قبل از انقلاب گفت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
جالب بود
-
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
خیلی عالی بود
آخرین اخبار