درمان خانگی آب مروارید چشم

آب مروارید در زمان حاضر بیش از ۲۲ میلیون آمریکاییِ بالای ۴۰ سال را دچار ساخته و احتمالاً تمامی افراد بالای ۸۰ سال این بیماری را تجربه کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برای داشتن تصوری از بیماری آب مروارید، این‌گونه در نظر بگیرید که از ورای یک پنجره‌ی مه‌آلود، جهان را مشاهده می‌کنید. درمان سنتی آب مروارید،جراحی است اما بهترین درمان برای آب مروارید پیشگیری از ابتلا به آن می‌باشد. در ادامه به برخی روش‌های خانگی برای درمان آب مروارید خواهیم پرداخت. اما پیش از آن بهتر است نیم نگاهی به برخی از علائم این بیماری شایع داشته باشیم.


بیشتر بخوانید: فرمول غذایی برای پیشگیری از آب مروارید!


علائم

-تاری دید (دیدِ مه آلود)
-حساسیت به نور
-دیدن هاله در اطراف نور چراغ
-دشواری در مطالعه به سبب کاهش کنتراست سیاه و سفید
-دشواری در دید در شب
-محو شدن یا زرد شدن رنگ

درمان‌های خانگی آب مروارید

۱- رژیم غذایی:

اطمینان حاصل کنید که رژیم غذایی شما مواد زیر را در بر داشته باشد:

میوه‌ها و سبزیجات:میوه‌ها و سبزیجات از مقدار زیادی ترکیبات شیمیایی گیاهی برخوردارند که این ترکیبات شیمیایی در جلوگیری از پیشرفت بیماری‌های چشم، خصوصاً آب مروارید، مفید هستند.

غذاهای غنی از ویتامین A: کمبود ویتامین A سبب می‌گردد که قرنیه بسیار خشک شود و این امر، زخم‌های قرنیه، کاهش قدرت بینایی و حتی کوری را در پی خواهد داشت. افزون بر این، کمبود ویتامین A می‌تواند حتی به شبکیه نیز آسیب وارد آوَرَد و این امر نیز خود ممکن است به نابینایی انجامد. هویج، سیب زمینی شیرین و سبزیجان برگ سبز از جمله منابع غنیِ ویتامین A هستند.

غذاهای غنی از ویتامین C: مصرف غذاهای غنی از ویتامین C، رابطه‌ای مستقیم با کاهش خطر آب مروارید دارد. فلفل، مرکبات، بلوبری، کلم بروکلی و گوجه فرنگی از جمله منابع غنی از ویتامین C هستند.

مواد غذایی غنی از ویتامین E: مطالعات نشان از آن دارند که ویتامین E موجب کاهش احتمال ایجاد آب مروارید می‌شود. اسفناج، بادام، سیب زمینی شیرین و جوانه گندم از جمله منابع غنی از ویتامین E هستند.

مواد غذایی غنی از روی: روی می‌تواند در رسیدن ویتامین A از کبد به شبکیه مفید باشد. تخمه کدو، کفیر و نخود از جمله منابع غنی از روی هستند.

مواد غذایی حاوی لوتئین و زئاگزانتین: لوتئین و زئاگزانتین از سلول‌های چشم در برابر امواج مضرِ ناشی از نور محافظت می‌کنند. کلم بروکلی، کلم پیچ و اسفناج حاوی زئاگزانتین هستند.

۲- مکمل‌ها و گیاهان:

البته که دریافت مواد مغذی سالم یکی از بهترین روش‌های خانگی برای درمان آب مروارید است، اما این مواد مغذی همواره قابل تأمین از طریق تغذیه نیستند. در عین آن که مقدار مشخصی برای دریافت لوتئین و زئاگزانتین توصیه نشده است، اما برخی مطالعات نشان‌گر مزایای مصرف ۱۰ میلی‌گرم مکمل لوتئین در روز و ۲ میلی‌گرم مصرف روزانه‌ی مکمل زئاگزانتین هستند.

بر روی تأثیر مثبت قره‌گیله [= BillBerry] در درمان آب مروارید نیز تأکید شده است. بنابراین روزانه ۸۰ میلی‌گرم از آن را دو الی سه بار می‌توان مصرف کرد.

۳- محافظت از چشم در برابر نور آفتاب:

محققان در حال تحقیق برای ساخت یک قطره‌ی چشمی جهت جلوگیری از پروتئین مهاجمی که موجب آب مروارید می‌شود هستند. اما در عین حال، هر یک از کسانی که به آب‌مروارید دچارند، می‌بایست با محافظت از چشم خود در برابر اشعه‌ی UV، موجب اکسید شدن پروتئینِ مورد نظر شده و لذا مانع از گسترش و پیشرفت آب مروارید گردند. پس می‌توان گفت استفاده عینک آفتابی استاندارد و همچنین کلاه لبه دار نیز برای درمان آب‌مروارید مفید می‌باشد.

۴- اصلاح شیوه‌ی زندگی:

از دیگر مواردی که در درمان آب مروارید می‌توان بدان اشاره داشت اصلاح شیوه‌ی زندگی است و در این بین نخستین و مهم‌ترین کارهایی که انجام می‌توان داد عدم مصرف الکل و سیگار است. مطالعات نشان دهنده‌ی آن‌اند که مصرف الکل خطر آب مروارید را افزایش می‌دهد. سیگار کشیدن نیز، چنان که بارها گفته شده، برای سلامت چشم‌ها مضر است. اما با ترک آن نمی‌توان گفت که خطر آب مروارید کاهش می‌یابد ولی در کل دیگر خطری از جانب سیگار وجود نخواهد داشت.

منبع:نت نوشت

انتهای پیام/

4 درمان خانگی شگفت‌انگیز برای بیماری آب مروارید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.