نقش مؤثر رزمندگان همدان در دوران دفاع مقدس

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: رزمندگان همدان در دوران دفاع مقدس نقش موثری داشتند.

نقش مؤثر رزمندگان همدان در دوران دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  سردار مرتضی قربانی مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در نهمین یادواره سرداران و 400 شهید گردان‌های آتش لشگر 32 انصارالحسین(ع) استان همدان در مسجد بزرگ دانشگاه بوعلی همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: ما در معادلات نظامی، حکومت داری، کشورداری، جنگ و... یک معادلات خاصی داریم.

وی افزود: جمهوری اسلامی به لطف خداوند با زمینه دینی و رهبری ولایت فقیه و نائب امام زمان(عج) یک انقلاب نورانی را به جهان اسلام تقدیم کرد که همه استکبار و ابرقدرت‌ها را به لرزه درآورد.

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در امور حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ابراز داشت: ابرقدرت‌ها برای اینکه این کشور را مستعمره خود کنند، شرقی‌ها، غربی‌ها و کسانی که اموال و دارایی‌های این کشور را چپاول کردند و کسانی که بخش‌های عمده این کشور را در جنگ های مختلف تجزیه کردند دهان خود را باز کرده بودند که ایران را ببلعند.

وی با اشاره به بررسی سوابق 10 هزار ساله ادامه داد: در یک مقطعی در 50 تا 60 سال گذشته آنها گفته بودند ایران فقط تهران، قم، اصفهان، کرمان و قفقاز، شمال ایران را برای ابرقدرت شرقی گذاشته بودند و جنوب ایران را برای ابرقدرت غربی و اروپا گذاشته بودند.

سردار قربانی با اشاره به موفقیت استکبار در حجاز و عربستان و تقسیم‌بندی اقوام و... تصریح کرد: در ایران به لحاظ سطح، فرهنگ، اخلاق و دیدگاه مردم نتوانستند کار کنند اما نقشه آنها این بود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و پیروزی آن به رهبری حضرت امام(ره) باعث شد که تمام نقشه‌های آنان برآب شود، یادآور شد: بالغ بر 600 هزار نفر پیمانکار، مستشار، فرمانده و افرادی در تمام وزارتخانه‌ها و ... همه چپاول می کردند و کشور تقریبا رها شده بود اما انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام این عزت را به ملت ایران برگرداند.

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در امور حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ابراز داشت: اما پیروزی انقلاب استکبار جهانی خاموش نشد، کنار رفت و از روز اول انقلاب آنها برنامه‌ریزی کردند و با گروه‌های مختلف علیه نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت کردند.

وی با بیان اینکه در سال 63 ما آخرین پایگاه‌ها و عناصر ضد انقلاب را دستگیر کردیم، یادآور شد: بالغ بر 60 گروه و دسته مسلحانه از روز اول انقلاب علیه نظام جمهوری اسلامی شروع به تلاش و فعالیت کردند.

سردار قربانی با بیان اینکه هدف همه آنان براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بود، گفت: دشمنان انقلاب اسلامی دو پروژه مهم را از همان زمان تعریف کردند یکی پروژه کودتا و دیگری پروژه جنگ.

وی اضافه کرد: ابرقدرت غربی، ساواکی‌ها و فراری‌ها با کودتا موافق بودند و کشورهای منطقه، صدام و ابرقدرت شرقی با جنگ موافق بودند تا حکومت اسلامی را بردارند.

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در امور حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه کودتا کار بسیار پیچیده و مشکلی است و باید کاملا مخفیانه و بی سرو صدا باشد، عنوان کرد: به یاری خداوند ما کودتاهای دشمن را در نطفه خفه کردیم که یکی از آنها کودتای پایگاه نوژه بود که شکست خورد و شکست این نقشه دشمن جزو افتخارات استان همدان به شمار می‌رود.

وی ابراز داشت: دشمنان در معادلات خود ایران را بدون تجهیزات، ادوات و ... می‌دانستند و در معادلات خود خدا، مردم، قرآن و معصومین(ع)، عنایات و معجزات، 400 شهید آتش و 8 هزار شهید استان همدان، سرداران، سردارهمدانی و ... را محاسبه نکرده بودند و نمی‌دانستند چنین قدرتی در اختیار داریم.

سردار قربانی با اشاره به ولایت فقیه و قدرت ملت ایران عنوان کرد: به یاری خداوند کودتا سرنگون شد بنابراین در فاصله کمی از کودتا جنگ سخت را علیه نظام جمهوری اسلامی ایران آغاز کردند.

وی با بیان اینکه جنگ یک قاعده نظامی دارد، گفت: کس که می‌خواهد حمله کند باید قوا، هواپیما، توپخانه و همه ادوات و تجهیزاتش سه برابر طرف مقابل باشد بنابراین آنها همه این موارد را مهیا و سازماندهی کرده و حمله کردند.

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در امور حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: در همان روز اول جنگ 140 فروندهواپیمای نیروی هوایی ما که در پایگاه همدان بود تمام مراکز نظامی و ... آنها را زدند و یک هفته ارتش عراق را زمینگیر کردند و این از تقوای الهی نیروهای ما نشأت می‌گیرد.

وی ادامه داد: دشمنان به زعم اینکه روز اول خرمشهر را تصرف کنند، آمده بودند اما پاسداران، بسیجیان و ... را حساب نکرده بودند.

سردار قربانی افزود: روز دوم جنگ که با 17 نماینده امام(ره) و 16 روحانی وارد خرمشهر شدیم، امام جمعه این شهر مسلح و جلودار همه رزمندگان و بسیجیان بود و دشمنان این را در معادلات خود حساب نکرده بودند.

وی با اشاره به حضور و نقش مؤثر رزمندگان همدان در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: روزهای اول جنگ قبل از اینکه جنگ شروع شود در قصر شیرین و سرپل ذهاب به سمت مرز خسروی تا آخرین روز جنگ استان همدان می‌جنگد و اولین شهدا، اولین اسرا، زخمیان و جانبازان از استان همدان بود.

انتهای پیام/خ

نقش ویژه رزمندگان همدانی در دفاع مقدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.