لاوروف: ایران، روسیه و ترکیه در خصوص مقابله با تروریسم در سوریه توافق دارند

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو، تهران و آنکارا همگی در خصوص مقابله با تروریسم و لزوم حفظ تمامیت ارضی سوریه توافق دارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، سرگئی لاوروف -- وزیر امور خارجه روسیه -- امروز جمعه در سخنرانی خود خطاب به اعضای پارلمان این کشور اعلام کرد مسکو، تهران و آنکارا همگی در خصوص مقابله با تروریسم و لزوم حفظ تمامیت ارضی سوریه توافق دارند.

لاوروف در ادامه افزود: همان طور که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تا کنون بارها اعلام کرده است، اهداف و تمایلات ما به طور کامل با یکدیگر تطابق ندارد، اما با وجود آنکه کشورهای ما رویکردهای متفاوتی را در قبال جنبه های مختلف مساله سوریه دارند، زمانی که بحث از لزوم شکست دادن تروریسم، حفظ تمامیت ارضی و هماهنگ کردن روابط میان همه گروه های قومی و مذهبی است، ما در کنار یکدیگر قرار داریم.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: گروه سه گانه ای که از روسیه، ایران و ترکیه تشکیل شده است، به شکلی موفقیت آمیز اقدام به درک فرصت هایی کرده است که هر یک از کشورها در اختیار دارد.

وی گفت: این تمایلات مشترک، فعالیت های منسجم و کارآمد را در بستر گفتگوهای آستانه، تضمین می کند. به باور من، زمان بندی همه چیز است؛ اما به طور کلی، مسائل جهانی کنونی نیازمند نهادهای دارای روابط بروکراتیک منجمد نیست. این در حالی است که نیاز برای ائتلاف های انعطاف پذیری احساس می شود که می تواند شرایط را برای پیشنهاد پاسخ های کارآمد و به موقع به چالش های امروز، فراهم کند.

انتهای پیام/

توافق مسکو، تهران و آنکارا بر مقابله با تروریسم در سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار