دیدار مکرون و نخست وزیر جدید لهستان در بروکسل

رئیس جمهور فرانسه در بروکسل با ماتئوش موراویه‌تسکی دیدار کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، امانوئل مکرون -- رئیس جمهور فرانسه -- امروز جمعه در بروکسل با ماتئوش موراویه‌تسکی، نخست وزیر جدید لهستان دیدار کرد.

مکرون در این دیدار به ویژه درباره پرونده های حساسی مانند اصلاحات دستگاه قضایی لهستان و پذیرش مهاجران گفتگو کرد. کاخ الیزه اعلام کرد این دیدار در فضایی آرام و در حاشیه دومین روز اجلاس اروپا صورت گرفت و راه را برای روابط کاری بین دو کشور باز کرده است.

مکرون در آغاز دوره ریاست جمهوری خود روابط پرتنشی با بئاتا شدوو، نخست وزیر سابق لهستان داشت. پس از سفر شدوو در ماه نوامبر به الیزه، از تنش این روابط کاسته شد. نخست وزیر جدید لهستان درباره موضوع حساس اصلاح دستگاه قضایی این کشور که باعث نگرانی کمیسیون و پارلمان اروپا شده است، عزم خود را برای « گفتگو » با بروکسل اعلام کرد.

نخست وزیر لهستان روز پنجشنبه گفت انتظار می رود شدیدترین روند تحریم های اتحادیه اروپا چهارشنبه آینده علیه کشور وی اعمال شود. این تحریم ها در واکنش به اصلاحات قضایی این کشور اعمال خواهد شد. مکرون در تابستان گفته بود لهستان « در بسیاری از مسائل خلاف منافع اروپایی ها عمل کرده و حاکمیت قانون را زیر سؤال برده است. » ورشو به شدت از این سخنان انتقاد کرد.

رئیس جمهور فرانسه درباره موضوع مهاجران گفت: باید تا تابستان 2018 در این باره به توافق برسیم. اتحادیه اروپا، "لهستان، مجارستان و جمهوری چک"را به علت آنکه طی دو سال گذشته سهمیه پذیرش آوارگان را رد کرده اند، به دستگاه قضایی اروپا ارجاع داد. موراویه‌تسکی که 49 سال دارد مانند مکرون از رؤسای بانکی بوده است در نخستین حضور خود به عنوان نخست وزیر در اجلاس اروپا تلاش می کند وجهه بین المللی لهستان را بهبود بخشد. مکرون قرار است در سال 2018 که یکصدمین سال استقلال لهستان است به ورشو سفر کند.

انتهای پیام/

گفتگوی مکرون و نخست وزیر لهستان درباره روابط دوجانبه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار