مرکل: ساختار نهادهای اقتصادی اتحادیه اروپا را اصلاح می‌کنیم

صدراعظم آلمان گفت: ساختار نهادهای اقتصادی و پولی اتحادیه اروپا را حتما اصلاح می‌کنیم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل -- صدراعظم آلمان -- گفت: ساختار نهادهای اقتصادی و پولی اتحادیه اروپا را حتما اصلاح می کنیم.

مرکل امروز در ادامه کنفرانس خبری مشترک با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه که بعد از پایان نشست دو روزه سران اروپا در بروکسل ایراد شد، اظهار داشت: (در مذاکرات این دوره) حجم زیادی از توافق‌ها میان تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا وجود داشت. یکی از این مسائل به میزان مشارکت اروپا در مبارزه با مهاجرت‌های غیرقانونی و نیز وظائفی که ما در این زمینه از جمله در مبارزه با علل و عوامل فرار انسان‌ها از خانه و کاشانه عهده دار هستیم، اختصاص داشت. ما در این هفته در راستای مشارکت گروه پنج دیداری در پاریس داشتیم. ما می دانیم که توافق کلی در مورد ابعاد خارجی پدیده مهاجرت نداریم اما آنچه که به همبستگی داخلی میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا مربوط می شود، ایجاب می کند که ما بیشتر در این زمینه کار کنیم.

صدر اعظم آلمان افزود: ما امروز در مورد آینده اتحادیه اقتصادی و پولی اروپا با هم گفتگو کردیم. رئیس بانک مرکزی اروپا امروز یکبار دیگر تاکید کرد اتحادیه اقتصادی و پولی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال حاضر در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد و این در شرایطی است که با پشت سرگذاشتن سال‌ها بحران مالی، اکنون بار دیگر شاهد رشد و اشتغال دوباره در این اتحادیه هستیم. او همچنین به این مساله نیز اشاره کرد که اکنون دقیقا زمان آن فرارسیده است که ساختارها را اصلاح کنیم اما همزمان باید به توسعه بیشتر اتحادیه اقتصادی و پولی نیز بپردازیم.

انتهای پیام/

کنفرانس خبری مشترک مرکل و مکرون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار