عادل جبیر: حریری برای ارائه استعفای رسمی به لبنان بازگشت

وزیر خارجه عربستان ضمن رد شکست ریاض در مسئله استعفای نخست وزیر لبنان گفت حریری برای ارائه استعفای رسمی به بیروت بازگشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، عادل جبیر -- وزیر خارجه عربستان -- ضمن رد شکست ریاض در مسئله استعفای سعد حریری، نخست وزیر لبنان گفت حریری برای ارائه استعفای رسمی به بیروت بازگشت.

جبیر در گفتگو با شبکه تلویزیونی "فرانس ۲۴" درباره مساله بازگشت نخست وزیر لبنان به بیروت و صرف نظر کردن وی از استعفایش گفت: ما از سعد حریری زمانی که نخست وزیر بود و زمانی که اولین کابینه خود را تشکیل داد، حمایت کردیم و پشتیبان برنامه‌های سیاسی‌اش بودیم.

وی ادامه داد: اما میشل عون، رئیس جمهوری لبنان و حزب الله به حریری اجازه کار نداده و برای او فضای سیاسی فراهم نکردند بلکه از او به عنوان ویترینی برای تغییر قانون انتخابات استفاده کردند، اینجا بود که حریری تصمیم گرفت استعفا دهد تا شوکی مثبت ایجاد کند.

الجبیر اظهار داشت: حریری به لبنان بازگشت تا استعفای خود را به صورت رسمی ارائه دهد اما نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان به او وعده داد که لبنان در مورد تحولات کشورهای عربی بی طرف خواهد بود و فضای سیاسی لازم را برای فعالیت او فراهم خواهد کرد، به همین دلیل ما منتظر هستیم که چه اتفاقی می‌افتد، ما از این مساله حمایت کردیم و منتظر خواهیم ماند.

وزیر خارجه عربستان در ادامه با رد شکست ریاض در مساله استعفای حریری در پی بازگشت وی به بیروت گفت: ما می‌خواهیم لبنان کشوری با ثبات و شکوفا باشد و اگر کشور لبنان وجود نداشت، می‌بایست کشوری با ویژگی‌های لبنان ایجاد می‌شد، زیرا بیش از ۱۷ گروه مختلف در این منطقه با هماهنگی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و چنین امری یک الگو و نمونه است، ما اگر کشور لبنان را از دست دهیم همه این اقلیت‌ها را از دست داده و فرهنگ ما متحمل زیان بزرگی خواهد شد.

انتهای پیام/

حریری برای استعفا رسمی به بیروت بازگشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
عادل الجبیر جوری نگاه میکندکه گویی حضرت عزرائیل راآنگاه که جان کافری رامیگیرد،میبیند!،شماکه اینقدرترسوهستیدپس چرااینقدرکودکان مظلوم یمن رامیکشید؟.
آخرین اخبار