انتقال ۷۴ پناهجو از لیبی به نیجر

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرد ۷۴ تبعه اریتره و سومالی از جمله ۵۱ کودک از لیبی به پایتخت نیجر انتقال داده شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد امروز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد 74 تبعه اریتره و سومالی از جمله 51 کودک از لیبی به نیامی، پایتخت نیجر انتقال داده شدند.

ونسان کوشتل، از مقامات کمیساریای عالی پناهندگان اعلام کرد «گروهی شامل 51 کودک و 22 زن و یک مرد با موفقیت از لیبی انتقال داده شدند و آنها اکنون در نیجر در امنیت به سر می برند. کم تر از 24 ساعت قبل آنها در لیبی زندانی بودند اما اکنون آنها می توانند دوباره امیدوار باشند».

این بیانیه تصریح کرد «این پناهجویان از ملیت اریتره یا سومالی هستند و در مهمان خانه هایی در نیامی، پایتخت نیجر پناه داده خواهند شد. کودکان نیز در مراکزی برای کودکان پذیرفته خواهند شد و در آنجا کمک ها و حمایت های روانشناختی و جامعه شناختی دریافت خواهند کرد».

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل همچنین تصریح کرد نخستین گروه 25 نفری پناهجویان که 11 نوامبر از لیبی به نیجر تخلیه شده اند، «قرار است پیش از جشن سال نو میلادی به فرانسه اعزام شوند». کمیساریای عالی پناهندگان برای اسکان مجدد پناهجویانی که تا مارس 2018 از لیبی تخلیه می شوند، در جستجوی 1300 مکان مناسب است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار