دومینیک دو ویلپن در گفتگو با شبکه ب. اف. ام:

زمان آن رسیده که به آمریکا بگوییم "بس است دیگر!"

نخست وزیر اسبق فرانسه گفت بخشی از سیاست‌های دولت آمریکا، ایجاد اختلاف و شکاف بیشتر میان شیعیان و سنی هاست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نخست وزیر اسبق فرانسه با انتقاد شدید از سیاست‌های نامعقول دولت آمریکا گفت: باید با دیپلماسی فراگیر در مقابل رییس جمهور آمریکا صف آرایی کرد تا بیش از پیش، منزوی شود.

"دومینیک دو ویلپن" در گفت و گوی زنده از شبکه تلویزیونی ب. اف ام فرانسه در جواب سوالی درباره تصمیم اخیر ترامپ درباره انتقال سفارت آمریکا به قدس اظهار داشت: این تصمیم بر هم زننده همه تعادل‌هاست.

وی گفت: امروز جهان در مقابل سیاست‌های ناپایدار دولت آمریکا قرار گرفته و این سیاست‌ها تهدیدی است برای ثبات در مناطق مختلف جهان و شواهد روشن آن هم، موضوع کره شمالی، خاورمیانه، تبادلات آزاد جهانی و خروج از پیمان جهانی محیط زیست است.

نخست وزیر دوران "ژاک شیراک" افزود: آیا نباید به صورت همگانی و با قاطعیت و محکم به دولت آمریکا بگوییم "بس است دیگر!". دو ویلپن گفت: ما نمی‌توانیم قبول کنیم که رییس جمهور یک قدرت بزرگ با سیاست‌های نامعقول خود همه چیز را به هم بریزد.

وی افزود: اتحادیه اروپا باید با اتخاذ سیاست و صدای واحد به رئیس جمهور آمریکا اعلام کند که با تصمیم یکجانبه وی درباره بیت المقدس مخالف است. نخست وزیر اسبق فرانسه گفت: بخشی از سیاست‌های دولت آمریکا ایجاد اختلاف و شکاف بیشتر میان شیعیان و سنی‌هاست.

انتهای پیام/

انتقاد نخست وزير اسبق فرانسه از ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
امریکا از ابتدا شرور بوده و هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
آیااگر در سال قبل جهانیان به سخنان ما توجه میکردند که میگفتیم آمریکا شیطان بزرگ است وبه اواعتمادنکنیدحالا این همه خسارت متحمل میشدند؟.
آخرین اخبار