بیماری «آندومتریوزیس» چیست؟

رئیس دومین کنگره بین المللی چالش‌های بالینی در مامایی گفت: آندومتریوزیس اخیرا در بین زنان شایع شده که شیوع این بیماری در دنیا ۱۰ درصد گزارش شده، اما علت دقیق آن مشخص نیست.

بیماری آندومتریوزیس چیست؟به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مریم سادات حسینی، رئیس دومین کنگره بین المللی چالش های بالینی در مامایی، زنان و نازایی در آستانه برگزاری این کنگره گفت: آندومتریوزیس اخیرا در بین زنان شایع شده است، شیوع این بیماری در دنیا 10 درصد گزارش شده و تاکنون علت دقیق این بیماری مشخص نشده است.

وی افزود: عوامل متعددی از جمله علت های مادرزادی، برگشت خون قاعدگی، کیست تخمدانی، جراحی های ناحیه لگن و ... از جمله عواملی است که در بروز این بیماری نقش دارند و وقتی بیماری با علائم مشکوک مراجعه می کند بایدبه دقت مورد بررسی قرار بگیرد.

علائم آندومتریوزیس

این متخصص زنان با توجه به علائم آندومتریوزیس یادآور شد: دردهای شدید دوران قاعدگی، حساسیت ناحیه لگن و ... از جمله علائم این بیماری است.

وی افزود: پزشک برای تشخیص دقیق و آغاز درمان برای بیمار از معاینه دقیق آزمایش خون و سونوگرافی واژینال استفاده می کند.

مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه در ایران آماری دقیقی از شمار مبتلایان وجود ندارد، تصریح کرد: به زنان توصیه می شود به محض مشاهده علائم فوق به خصوص دردهای شدید دوران قاعدگی به پزشک مراجعه کنند.

گفتنی است؛ دومین کنگره بین المللی چالش های بالینی در مامایی، زنان و نازایی 25تا27 بهمن در مرکز همایش بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تالار اوریحان برگزار می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار