عقیلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

اسیدی شدن خون در اثر استرس و آلودگی هوا، عامل اصلی بروز سرطان‌

عضو انجمن‌ آنکولوژی‌ و رادیوتراپی‌ و متخصص سرطان گفت: استرس‌ و ذرات‌ معلق‌ موجود در آلودگی هوا باعث‌ بروز سرطان‌ می‌شود.

اسیدی شدن خون در اثر استرس و آلودگی هوا، عامل اصلی بروز سرطان‌مهدی عقیلی‌ عضو انجمن‌ آنکولوژی‌ و رادیوتراپی‌ و متخصص سرطان در گفت و گو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: با تغییر سبک زندگی و دور شدن افراد از مصرف غذای سالم متأسفانه‌ شیوع انواع سرطان‌ در بین‌ مردم دنیا و ایران از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

 وی بیان کرد: کم تحرکی‌، چاقی، اضافه وزن و نداشتن برنامه غذایی سالم، تأثیر زیادی در بروز سرطان در میان مردم ایران داشته است به طوری که سالیانه در حدود 100 هزار بیماری سرطان در کشور ظهور پیدا می‌کند.

عقیلی بیان کرد: استرس باعث اسیدیته‌ شدن محیط خون می‌شود و همین مسئله باعث‌ ایجاد عارضه‌ سرطان‌ در میان افراد مضطرب‌ می‌شود.

وی با بیان اینکه برای دوری از سرطان باید محیط خون قلیایی‌ باشد، افزود: محیط اسیدیته‌ خون سبب بروز سلول‌های سرطانی‌ می‌شود که بنابر‌ گفته متخصصان این حوزه وقوع این عارضه‌ هنگامی اتفاق می‌افتد که سلول‌های خونی در محیطی غیر قلیایی‌ قرار بگیرند.

 عضو انجمن‌ آنکولوژی‌ و رادیوتراپی‌ و متخصص سرطان تأکید کرد: ذرات معلق‌ ناشی از آلودگی هوا در محیط‌ خونی‌ به صورت دانه‌های فسفر‌ در سلول‌های خونی منتشر می‌شوند باعث ایجاد رادیکال‌های آزاد شده است و همین امر باعث شیوع‌ بیماری سرطان‌ در میان افراد می‌شود.

 انتهای پیام/

 

عوامل اصلی موثر در بروز سرطان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۱:۰۲ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
اگر دانه های فسفر باعث ایجاد سرطان میشود پس برای چه برای تشخیص بیماری و گرفتن عکس رنگی ، فسفر به داخل خون تزریق میکنند آیا بیمار را در معرض سرطانی شدن قرار نمیدهد؟؟
آخرین اخبار