تسهیلات ویژه برای گلخانه داران خراسان جنوبی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از تسهیلات ویژه برای گلخانه داران خراسان جنوبی خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ ولی پور مطلق، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: برای توسعه گلخانه های سطح استان برنامه های مدون و مشخصی داریم و تمام تلاش ما برای استفاده مناسب بهره برداران این حوزه است که از تسهیلات ویژه ای برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه امکان صدور پروانه برای گلخانه های از 500 متر مربع به بالا وجود دارد،افزود: پرداخت تسهیلات 150 میلیون ریالی قرض الحسنه با باز پرداخت 2 ساله جهت تشویق متقاضیان در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه گفت:پرداخت تسهیلات 10 درصد از محل منابع صندوق توسعه ملی جهت احداث و تجهیز گلخانه ها با عاملیت پست بانک و همچنین پرداخت تسهیلات 14 درصد از محل منابع صندوق توسعه ملی جهت احداث و تجهیز گلخانه ها با عاملیت بانک کشاورزی صورت می پذیرد که متقاضیان می توانند اقدامات مربوطه را برای دریافت تسهیلات انجام دهند.

ولی پور مطلق افزود: در خصوص طرح برنامه اشتغال فراگیر روستاییان و عشایر، تسهیلات با کارمزد حداکثر 6 درصد و بازپرداخت 6 ساله پرداخت می شود.


وی گفت: در خراسان جنوبی 185 واحد گلخانه ای با سطح زیرکشت 60 هکتار فعال استکه بیشترین سطح زیرکشت گلخانه های استان با 17.9 هکتار به شهرستان فردوس و پس از آن با 14 هکتار به شهرستان قاین اختصاص دارد.


رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه تا کنون 8 هزار و 200 تن انواع محصولات گلخانه ای امسال در خراسان جنوبی تولید شد،افزود:75 درصد محصولات گلخانه ای استان در داخل مصرف و 25 درصد به استان های همجوار ارسال می شود.


ولی پور مطلق با بیان اینکه بیشترین تولید محصولات گلخانه ای مربوط به خیار ، گوجه فرنگی و گل رز است،گفت: تولید محصولات گلخانه ای خراسان جنوبی باید تا پایان سال به 11 هزار تن برسد.

انتهای پیام/ب


تولید 8 هزار و 200 تن انواع محصولات گل خانه ای در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار